Konsumentsp?rsm?l

To gull til REMA 1000 under Retailprisen

I g?r kveld ble REMA 1000 tildelt Retailprisen for ?Internmotivasjon og innsalgsaktiviteter? og “Integrerte kampanjer, kjeder”. Retailprisen har som m?l ? sette fokus p? og bidra til ? heve kvaliteten p? kommunikasjon innen detaljhandel – b?de innenfor tradisjonelle og digitale kanaler.
Det var de unike bidragene Helt Sjef! og Middag for under hundrelappen som h?stet de to gullmedaljene. ?rets Retailer ble IKEA Norge.
– Disse utmerkelsene er motiverende for alle de dyktige og engasjerte menneskene som jobber i og med REMA 1000 hver dag. Vi har satset skikkelig p? REMA-skolen og kulturbygging, og kampanjen “Middag for under 100-lappen” er en kundefavoritt, s? det er hyggelig at dette blir lagt merke til og anerkjent, sier administrerende direkt?r for REMA 1000, Ole Robert Reitan.

9 millioner oppskriftshefter og 600.000 nedlastinger
REMA 1000 lanserte ?Middag til familien for under hundrelappen? i 2009, og i l?pet av de neste to ?rene tok kundene med seg over ni millioner oppskriftshefter fra butikkene. I januar 2012 ble kampanjen lansert som hel?rsaktivitet. Middagsplanleggeren stakk av med gullet i kategorien ?Integrerte kampanjer kjeder?, der kjeden selv er avsender og utsalgsstedet er en viktig del av kampanjen.
– Middagsplanleggeren er en vesentlig suksessfaktor for REMA 1000 og en av tidenes mest vellykkede dagligvarekampanjer i Norge. I februar i ?r var Middagsplanleggeren p? nett benyttet av 840.000 brukere, og den tilh?rende appen var lastet ned p? nesten 600.000 smarttelefoner. Kundene
liker virkelig denne kampanjen, sier sier salgs- og markedsdirekt?r for REMA 1000, Cathrine Stange.

Pris for internmotivasjon
REMA 1000 mottok ogs? gullmedajen for ?Internmotivasjon og innsalgsaktiviteter? med oppl?ringsspillet ?Helt Sjef!?. Denne kategorien premierer tiltak som retter seg mot medarbeidere og/eller kunder for ? skape motivasjon, engasjement, ?kt kunnskap og innsats i utsalgssted og egen organisasjon. Helt Sjef! er et oppl?ringsspill i en 3D-verden, der b?de situasjoner og caser er tett knyttet opp mot den faktiske hverdagen i butikk.
– Spillet gir trening i b?de kultur og filosofi, god butikkdrift og kundeservice. Medarbeiderne blir m?lt p? evne til ? prioritere oppgavene riktig, sikre kundetilfredshet og skape omsetningsvekst. Helt Sjef! er et lekent, annerledes, engasjerende og motiverende verkt?y for REMA 1000s medarbeidere. Det er en utradisjonell m?te ? trene p? ? og det fungerer. Vi synes det er topp at andre anerkjenner dette spillet og ser verdien i ? satse p? medarbeiderne, avslutter Stange.

Om Retailprisen
Retailprisen har som m?l ? sette fokus p? og bidra til ? heve kvaliteten p? kommunikasjon
innen detaljhandel – b?de innenfor tradisjonelle og digitale kanaler. Retailprisen er inndelt i 12 ulike kategorier. Innsendte arbeider vurderes b?de ut i fra kreativitet og dokumentert effekt, med unntak av ?pen klasse som bare ber?mmer kreativitet.
RetailForum er et initiativ fra Kreativt Forum, den fremste bransjeforeningen for kreativ, kommersiell kommunikasjon i Norge. RetailForum har som m?l ? ?ke fokus og kvalitet p? retailkommunikasjon i Norge, og arrangerer RetailPrisen hvert ?r, dette er en prisutdeling for ? hedre de beste i bransjen.
For mer informasjon, se www.retailprisen.no

Vinnere 2013:
Retailkonsepter – Vinner: Wyfee, Reactor Retail for Wyfee Eplehuset.i de ulike kategoriene 2013:
Integrerte kampanjer kjeder -Vinner: Middag til familien for under hundrelappen, Fjeldheim & Partners for REMA 1000.
Integrerte kampanjer leverand?rer – Vinner: Pepsi MAX “Most Wanted Taste”, Retail House Norway for PepsiCo
Integrerte kampanjer e-commerce – Vinner: Bytt fly og flyselskap, McCann for Wider?e.
Enkeltst?ende tiltak/mekanikk – Vinner: TINE Melkerampa, Scandinavian Design Group og Inne Design for TINE.
?rets lansering – Vinner: IKEA-Flyttekampanjen, SMFB for IKEA Norge.
Events – Vinner: IKEA Tekstileriet, SMFB for IKEA Norge.
Internmotivasjon og innsalgsaktiviteter – Vinner: Helt Sjef!, Hyper for REMA 1000.
Pakningsdesign – Vinner: Baronesse-serien, Tangram Design for Fargerike
?pen klasse – Vinner: IKEA-Flyttekampanjen, SMFB for IKEA Norge.
?rets Retailer – Vinner: IKEA Norge.

Foto f.v.:
Marit S?lid Johannessen, REMA 1000, Rolf Risnes, Hyper og Cathrine Stange, REMA 1000

For ytterligere informasjon/sp?rsm?l:
Salgs- og markedsdirekt?r REMA 1000, Cathrine Stange,
[email protected], tlf. 971 94 120.

Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel p? 15,6 prosent i Axfood og 6,1 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/K?benhavn.

Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti st?rste selskap.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy