Matlaging

Tidenes frukt- og gr?ntsalg i KIWI

Bare i pinseuken omsatte kjeden frukt og gr?nnsaker for 68,2 millioner kroner – opp 4,3 millioner fra forrige rekorduke. Og aller mest gikk det av jordb?r.
I pinseuken solgte kjedens 600 butikker 435 000 kurver, og slo dermed den gamle jordb?rrekorden p? 323 000 kurver med over 100 000 kurver.
Hittil i ?r har Kiwi en omsetnings?kning p? 15,3 prosent p? frukt og gr?nnsaker. Sammenlignbare butikker har en vekst p? 9,42 prosent.
KIWI minipris er en av landets mest ekspansive dagligvarekjeder, og i 2013 ?pnet vi 33 nye butikker. Vi er Norges st?rste kjede i antall butikker, med over 600 butikker over hele landet. I 2013 hadde vi en samlet omsetning p? rundt 26 milliarder kroner. Kjedekonseptet er faste, lave priser og en kostnadseffektiv drift. KIWI minipris er med i NorgesGruppen, som er Norges st?rste dagligvaregruppering.KIWI er den yngste av lavpriskjedene. Det gir oss en utfordrerrolle som vi trives godt med og inneb?rer at vi m? t?rre ? gj?re ting som bidrar til ? skille oss ut fra konkurrentene v?re. Derfor er det mer enn bare gr?nnfargen som skiller KIWI fra de andre lavpriskjeder.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy