Statsministerens s?te valg

Freia viser til Statsminister Stoltenbergs vanskelige valg i g?r kveld. P? Facebook la Statsministeren ut sitt dilemma ? som han deler med en stor del av Norges befolkning ? hvilken Twistbit er best?
?Hvilken bit er best?? er et sp?rsm?l de aller fleste av oss kjenner igjen fra familieselskap, l?rdagskosen, sykebes?ket og julaften ? Twist er tilstede ved de fleste av livets store og sm? begivenheter.
Freia registrerer at enkelte Facebookvenner av Statsministeren legger stor vekt p? fargene p? emballasjen; r?dt, r?d-gr?nt eller bl?tt. V?rt r?d til Statsministeren er at det er det indre som teller.
De fleste nordmenn har et forhold til Twist, og klare meninger om hvilken av de mange bitene de helst velger. Kanskje ikke s? rart, siden Twistposen har v?rt p? markedet helt siden 1958.
Vi i Freia ?nsker med dette ? bist? Statsministeren i ? ta et faktabasert valg i tr?d med folkets preferanser ? noe som jo m? v?re velkomment i disse valgtider.
Freias butikk p? Karl Johan i Oslo er det eneste stedet i Norge hvor man f?r kj?pt Twist i l?svekt. Og det er nettopp l?svekt-salget som r?per hvilken bit som kan kalle seg favoritten.
? Hver femte bit vi selger er Banantwist. Jeg er ikke overrasket over at det er nettopp denne Twistbiten som er mest popul?r. Vi har over lang tid f?tt denne tilbakemeldingen b?de gjennom kj?p i Freia-butikken og fra konsumentunders?kelser, sier markedsdirekt?r Anders Tofte Wilhelsem i Freia / Mondelez Norge
Banantwist utgj?r 20 prosent av all twisten som ble solgt i l?svekt det siste ?ret, foran blant annet to klassikere som har v?rt med siden Twist-posen ble lansert: Cocos kommer p? andreplass og sto for 12 prosent av l?svektsalget, og Lakris og N?tti, deler tredjeplass med 10 prosent av salget hver.
V?r anbefaling til statsministeren er klar: Velg Banan. For de som er opptatt av farger er denne biten innpakket i gul-gr?nn emballasje.
Vi i Freia / Mondelez Norge er selvf?lgelig tilgjengelige for opposisjonen dersom de skulle befinne seg i en tilsvarende vanskelig situasjon.
Fakta om Twist:
– Twist ble oppfunnet etter at Freia fikk en bestilling p? innpakkede drops fra Ethiopian Airlines p? 50-tallet. Freia hadde en tvistemaskin fra 20-tallet som ble satt i stand for ? pakke dropsene.
– Twistposen ble lansert i 1958, og ble popul?r blant annet p? grunn av dansen Twist som var sv?rt hot p? den tiden.
– Twist ble lansert samtidig med fjernsynet, og var tiltenkt som f?lge til TV-kvelder hjemme.
For mer informasjon / Twist
Kontakt:
Celin Huseby
[email protected]: 404 75 490

Om Mondel?z International
Mondel?z International, Inc (NASDAQ: MDLZ) er global markedsleder innen sjokolade, kjeks, sukkervarer, kaffe og pulverdrikker. Mondel?z International har en ?rlig omsetning p? ca. 35 milliarder dollar og vi skaper sm?, gode ?yeblikk i 165 land. Mondel?z International er et stolt medlem av the Standard and Poor?s 500, NASDAQ 100 and Dow Jones Sustainability Index. I Norden er vi ledende innen sjokolade, kaffe, kremost og sjokoladedrikk.I v?r produktportef?lje har vi velkjente merkevarer som Freia, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, Daim, V6, Stimorol, Philadelphia, Regia, O´boy, Oreo, Ritz og Tassimo.
Mondel?z International i Norden har ca. 1500 ansatte. I Norge finnes vi i Oslo. Les mer p? v?r webside: www.mdlznordic.com

Authors
Top