Salgshopp for allergiprodukter

NorgesGruppen ser en sterk vekst i gluten- og laktosefrie produkter det siste ?ret og ?nsker ? etablere et basesortiment for allergikere i alle sine butikker.

Omsetningsveksten hittil i ?r sammenlignet med i fjor viser klar ?kning, over 35 prosent vekst p? bakerivarer og over 40 prosent vekst p? laktosefrie melkeprodukter.
Og EuroSpar p? Moa i ?lesund og Meny p? Oasen Bergen Storsenter er to av 1750 NorgesGruppen-butikker med aller st?rst utvalg og ettersp?rsel. De merker godt den store ettersp?rselen etter allergiproduktene og f?r inn enda flere produkttyper p? ny?ret. I tillegg har Ultra-butikkene i Oslo-omr?det stort utvalg av allergiprodukter.
NorgesGruppen tror at den sterke ettersp?rselen til dels skyldes helsetrenden i befolkningen, og at det har vokst frem et marked for allergi – og livsstilsprodukter. Det er med andre ord ikke bare folk med allergi som kj?per disse produktene.
Butikkene f?rer blant annet glutenfritt br?d, p?lsebr?d, frokostblandinger, middagsretter, laktosefri is, soya yoghurt og soyadrikker.

http://www.norgesgruppen.no/VI GIR DEG EN BEDRE HVERDAG

Authors
Top