REMA Industrier ansetter Orkla-topp og oppretter eget salgsselskap

REMA Industrier har vokst til et av Norges st?rste industriselskaper i l?pet av f? ?r, og omsatte for 3,8 milliarder i fjor. N? oppretter selskapet en egen salgsavdeling, samt ansetter ny administrerende direkt?r i REMA Trading, med m?lsetting om ? skape Norges beste kommersielle merkevaremilj?.
– Vi har ganske store vekstambisjoner, selv om vi har vokst utrolig fort de siste ?rene. Vi vil skape b?de organisatorisk og strukturell vekst, og da trengs det flinke folk og litt annen struktur. Med Steve J?rgensen fra Stabburet inn som administrerende direkt?r for REMA Trading, og REMA-ringreven Tore H?ylie som administrerende direkt?r for det nyopprettede salgsselskapet, er vi meget optimistiske for fremtiden, sier administrerende direkt?r for REMA Industrier, Martin Klafstad.

Fra Stabburet til REMA Trading
Steve J?rgensen (41) begynner som ny Administrerende direkt?r for REMA Trading i l?pet av h?sten. Steve har over 17 ?rs erfaring med innovasjon og merkevarebygging fra Orkla, og har de siste syv v?rt markedsdirekt?r i Stabburet.
– Jeg gleder meg til ? bli en del av REMA-kulturen og ta fatt p? nye utfordringer i REMA Trading. Ambisjonen er ? skape et entusiastisk lag som skal vokse til ? bli Norges beste kommersielle merkevaremilj?, med fokus p? innovasjon, kvalitet og produktutvikling, sier Steve J?rgensen.

Blir leder i nyopprettet selskap
Tore H?ylie (38), som i dag er administrerende direkt?r i REMA Nonfood og fungerende leder i REMA Trading, vil fra 1.januar 2014 v?re administrerende direkt?r i REMA Salg. REMA Salg skal h?ndtere salgsarbeidet for alle leverand?rene i REMA Industrier, blant annet Nordfjord Kj?tt, Norsk Kylling, Grans Bryggerier og MaxMat.
– Jeg er sikker p? at Tores gode kjennskap til REMA 1000 og hans uovervinnelige kommersielle innsikt vil gj?re REMA Salg til Norges desidert beste salgskorps, sier Klafstad.

Merkevare- og innovasjonsmilj?
Ideen bak REMA Industrier er i f?lge Ole Robert Reitan ? skape konkurransekraft for REMA 1000 sine butikker. Tilgangen p? r?varer, konkurranse mot sterke leverand?rer, egne merkevarer, innovasjon og produktutvikling st?r sentralt.
– Vi ?nsker ? bygge opp et kraftfullt merkevare- og innovasjonsmilj? i Reitangruppens Handelshus. Med den unike REMA-kulturen i ryggen har jeg stor tro p? at det vil v?re b?de mulig og morsomt, sier Klafstad.

Om REMA Industrier
REMA Industrier omsatte i 2012 for 3,8 milliarder kroner og er et datterselskap av REMA 1000. Selskapet omfatter selskapene REMA Trading og REMA Nonfood (100 prosent), Norsk Kylling (100 prosent), Stange G?rdsprodukter (95 prosent), MaxMat (75 prosent), Grans Bryggeri (50 prosent), Spekeloftet (50 prosent), Hugaas Industrier (50 prosent), Kjelsberg Kaffe (50 prosent) Bama Gruppen (20 prosent) og Gram Slot (47 prosent).

Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel p? 15,6 prosent i Axfood og 3,5 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/K?benhavn.
Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti st?rste selskap.

Authors

Related posts

Top