Mat

REMA 1000 inng?r avtale med Kolonial.no

REMA 1000 tar skrittet inn i netthandel, og inng?r en samarbeidsavtale om leveranse av varer til Kolonial.no som er Norges f?rste fullsortiments dagligvarebutikk p? nett med lave priser.
– Kolonial.no er et friskt pust i v?r bransje, og har etablert seg som en ny og spennende mulighet for kunder som ?nsker ? bestille matvarer p? nett. Vi i REMA 1000 ?nsker ? ta del i utviklingen av nye bestillings- og leveringsl?sninger for dagligvarer, og g?r derfor inn i et samarbeid om leveranse av varer til Kolonial.no, sier administrerende direkt?r i REMA 1000, Ole Robert Reitan.
Kolonial.no f?r dermed tilgang til et bredt sortiment dagligvarer til konkurransedyktige priser, noe som kundene f?r nyte godt av.
– Allerede i dag har Kolonial.no de desidert laveste prisene p? matvarer bestilt via internett. Avtalen med REMA 1000 inneb?rer at Kolonial.no kan tilby kundene et stort utvalg kvalitetsvarer og samtidig holde et prisniv? mellom REMA 1000 og Meny, sier gründer og administrerende direkt?r i Kolonial.no, Karl Munthe-Kaas.
Kolonial.no skal if?lge avtalen ha REMA Distribusjon som foretrukket leverand?r, og vil med en slik samarbeidsavtale f? tilgang til varer under varemerker som REMA 1000 eier eller har eksklusiv bruksrett til. Gjennom avtalen vil man ogs? oppn? en sv?rt effektiv distribusjon fra REMA Distribusjon til Kolonial.no sitt sentrallager.
– V?rt l?fte er ? gi kunden mer tid til en bedre hverdag, ved ? spare tid p? dagligvarehandelen. En smidig nettl?sning s?rger for at v?re kunder kan gj?re ukeshandelen unna p? f? minutter. Hos oss kan man legge hele middager i handlekurven med ett klikk, finne varer p? sekunder, og lagre egne handlelister man bruker ofte. Kundene kan velge om de vil hente varene ferdig pakket p? et av v?re hentepunkt gratis, eller f? det levert hjem mot et tillegg. Effektiv logistikk og lagerdrift s?rger for at prisene er lavere enn i flere av de tradisjonelle dagligvarekjedene, sier Karl Munthe-Kaas.
– Det har skjedd mye innen nettbasert handel de siste 15 ?rene. Jeg er glad for at vi har en dyktig og handlekraftig samarbeidspartner med en modell vi har sterk tro p?, fortsetter Ole Robert Reitan.
Bildet: Jacob Tveraabak, prosjektdirekt?r REMA i Norge og Karl Munthe-Kaas, gründer og administrerende direkt?r i Kolonial.no
Fakta:
REMA 1000 har gjennom sine datterselskaper erfaring, kompetanse og kapasitet innen innkj?p, sortiment og distribusjon av dagligvarer. REMA 1000 har et stort og ?kende antall butikker og ?kende omsetning innen dagligvaresektoren i Norge. REMA 1000 forest?r innkj?p av dagligvarer s? vel til REMA 1000 butikkene som til samarbeidspartnere, herunder Engrospartner (leverand?r bl.a. til Narvesen og 7-Eleven) og I K Lykke (kjedesentral for Bunnpris) og Servicegrossistene (storhusholdning).
Kolonial.no har etablert en virksomhet basert p? bestilling av matvarer over internett, hvor kunden enten selv henter varene p? s?rskilte hentepunkter eller f?r varene levert hjem p? d?ren. Kolonial.no har i dag 11 hentepunkter i Oslo og omegn, med planer om ? vokse antall hentepunkter til 15 i l?pet av ?ret.
Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der:

REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel p? 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/K?benhavn.
Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti st?rste selskap.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy