REMA 1000 har dagligvarebransjens beste omd?mme

REMA 1000 g?r for f?rste gang forbi Coop og MENY i den omfattende omd?mmeanalysen RepTrak, og er n? den dagligvarekjeden i Norge med desidert best omd?mme. Lavpriskjeden utmerker seg spesielt innen arbeidssted, ledelse og etikk.
– Dette er en flott anerkjennelse for alle kj?pmenn og medarbeidere i REMA 1000. Vi har virkelig investert i butikkene, vi har f?tt et mye bredere vareutvalg og h?yere kvalitet. Fortsatt til aller laveste pris. Det er hyggelig at flere og flere oppdager, og setter pris p? dette, sier administrerende direkt?r for REMA 1000, Ole Robert Reitan.

REMA 1000 i toppsjiktet totalt
I ?rets store omd?mmeanalyse RepTrak Norge, er det REMA 1000 som f?r h?yest totalscore av alle dagligvarekjedene med 78,2 poeng av 100 mulige. REMA 1000 ligger dermed helt i toppsjiktet blant selskapene i kategorien “godt omd?mme”. Totalt sett er Stormberg det selskapet nordmenn beundrer mest, med en score p? 81,4 poeng. Like bak ligger Toyota, og ?rets nykommer, Q-Meieriene.
? REMA 1000 snakker mye om kulturen i selskapet, og har ledere som fremst?r som tydelige p? hva som er viktig for dem. Som kunde i butikkene kan man jo ogs? selv danne seg et inntrykk av om det virker som et godt arbeidssted, sier analysesjef i Apeland, Bj?rg Kari Paulsen.

Drar fra konkurrentene
I fjor l? kjedebutikkene relativt samlet p? listen, med unntak av Rimi som l? langt bak. I ?r er plasseringen annerledes. Totalt scorer REMA 1000 nesten fem poeng h?yere enn i fjor?rets analyse.
– REMA 1000 ligger et stykke foran neste pulje som best?r av Coop, Meny og Kiwi, og langt bak finner vi de mindre popul?re butikkene som er Rimi, Joker, Ica og Bunnpris, avslutter Paulsen.

Om RepTrak 2013
– Omd?mmeanalysen RepTrak 2013 gjennomf?res av kommunikasjonsbyr?et Apeland og Reputation Institute.
– Cirka 5.800 nordmenn har vurdert Norges 50 mest synlige virksomheter, b?de p? overordnet niv? og innen de syv omd?mmedimensjonene produkter og tjenester, innovasjon, ?konomi, ledelse, arbeidsmilj?, etikk og samfunnsansvar.
– Full oversikt over resultater og ytterligere informasjon om RepTrak 2013 og Apeland kan lastes ned p? www.apeland.no

Ved ?nske om informasjon/intervju:

Kommunikasjonsdirekt?r for Reitangruppen, Solfrid Flateby
E-post: [email protected] Tlf: 900 35 897
Leder for analysegruppen i Apeland, Bj?rg Kari Paulsen
E-post: [email protected] Tlf: Tlf: 402 289 00

Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel p? 15,6 prosent i Axfood og 6,1 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/K?benhavn.

Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 71 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti st?rste selskap.

Authors

Related posts

Top