Orkla Foods Norge ? et nytt norsk matselskap

Tirsdag 1. oktober fusjonerer Rieber & S?n og Stabburet og blir til Orkla Foods Norge. Det nye selskapet blir en av de st?rste merkevareleverand?rene av mat i Norge. Til sammen vil selskapet st? bak ca 1300 produkter.
Gjennom generasjoner har norske forbrukere blitt glade i sterke merkevarer som Stabburet, Toro, Stabbur-makrell, Nora, Vossaf?r, Denja, Stabburet Leverpostei, Grandiosa, FUN Light, Vestlandslefsa, G?y og Idun. Merkevarene er faste blikkfang i norske hjem og setter sitt daglige preg p? norske dagligvarehyller.

Hvert ?r er det ca 500 millioner kj?pssituasjoner der forbrukeren velger et produkt fra Orkla Foods Norge.
– Stabburet og Rieber & S?n har v?rt gode selskapsnavn som norske forbrukere har stor tillit til. Denne tilliten skal vi bygge videre p? gjennom kjente merkevarer, sier Bente Brevik administrerende direkt?r i Orkla Foods Norge.
Det nye selskapet vil til sammen forvalte mange merkevarehistorier. For eksempel Stabburet som startet i Fredrikstad i 1947 eller Toro i Bergen i 1946. I tillegg skal vi ivareta historien om Nora med r?tter tilbake til 1877, Denja 1916, Idun 1883 og mange flere.
– V?rt m?l i Orkla Foods Norge er ? bli hele Norges kj?kken. P? kj?kkenet skal vi lage god mat som faller i smak hos forbrukere i Norge, sier Brevik.
Forbrukerne velger imidlertid ikke Orkla Foods Norges produkter bare gjennom dagligvare. I tillegg selges v?re merkevarer gjennom en lang rekke andre utsalgssteder som kafeer, bensinstasjoner, gatekj?kken, kantiner, helseinstitusjoner, hoteller og restauranter. Til disse serveringsstedene lager vi ogs? mange produkter som ikke selges i dagligvaren, blant annet en lang rekke forskjellige kj?tt- og fiskeretter.

– V?re viktigste oppdragsgivere er forbrukerne i Norge, og oppdraget v?rt er ? s?rge for at vi til enhver tid serverer det de har lyst p?. V?r frihet er at vi kan sette sammen all de r?varene som forbrukerne m?tte ?nske til gode, trygge og attraktive produkter, sier Brevik.
Det jobber mange kokker i Orkla Foods Norge som vet hva folk liker og hvilke smaker som sl?r an. Alle produkter som settes i produksjon p? en av fabrikkene er derfor f?rst laget p? kj?kkenbenken av kokken.

– Produktutvikling og innovasjon er helt sentralt for oss. Uten kokker og kompetanse om mat vil vi aldri kunne bli hele Norges kj?kken, sier Brevik.
– Det hjelper ikke ? ha all verdens resurser til r?dighet til ? markedsf?re produktene. Smaker ikke maten godt s? velger forbrukerne andre matvarer, sier Brevik.

Authors

Related posts

Top