?kologisk frukt- og gr?nt-suksess fortsetter

Etter at Coop 1. februar i ?r lanserte ?ko-kampanjen ?Lik pris p? ?kologisk og konvensjonell frukt og gr?nt? og satte ned prisen p? all ?kologisk frukt og gr?nt, har omsetningen (i kroner) av ?kologisk frukt og gr?nt ?kt med hele 28 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

– ?ko-kampanjen har vist seg ? bli en stor suksess, og det er sv?rt gledelig. Mange av kundene v?re har benyttet sjansen til ? pr?ve ut ?kologisk frukt og gr?nt, og jeg er helt sikker p? at vi med dette har bidratt til at flere fortsetter ? velge ?kologisk, sier adm. direkt?r Svein Fanebust i Coop Norge Handel AS.

Alle Coop-kjedene har opplevd sterk ?kning i salget av ?kologisk frukt og gr?nt. I Coop Extra har salget ?kt med 55 prosent, i Coop Prix er ?kningen p? 35 prosent, Coop Obs! kan skilte med en ?kning p? 31 prosent, Coop Marked har hatt en ?kning p? 22 prosent, mens Coop Mega har solgt ?kologisk frukt og gr?nt for 20 prosent mer enn i samme periode i fjor.
Kampanjeperioden forlenges
I utgangspunktet skulle Coops ?kologi-kampanje avrundes 1. juli, men..
– P? grunn av de gode salgsresultatene som viser at kundene v?re virkelig har f?tt smaken p? ?kologisk frukt og gr?nt, har vi n? besluttet ? videref?re kampanjen ?Lik pris p? ?kologisk og konvensjonell frukt og gr?nt? ut ?ret, forteller en forn?yd Fanebust.

Authors

Related posts

Top