Nye byr?er skal hjelpe Scandic i hotellkrigen

Oslo, 08. november 2013. Fire kompletterende byr?er skal jobbe tett, n?r Scandic n? intensiverer kampen om de norske hotellgjestene. I Norge er det Isobar, JCP Ignite, og mediebyr?et RED som er valgt som nye samarbeidspartnere. Fra f?r samarbeider Scandic med PR-operat?rene.
Samarbeidsvilje og kompletterende kompetanse har v?rt viktige kriterier for Scandic i valget av samarbeidspartnere. Hotellkjeden vil n? jobbe etter en ny byr?modell, hvor m?let er ? skape st?rre konkurransekraft gjennom tydeligere og mer helhetlig kommunikasjon, og sterkere synergier mellom virkemidler og kanaler.
? Scandic er i utfordrerposisjon i Norge, men skal bli stadig mer offensive. Derfor trenger vi ? v?re smartere, raskere, tydeligere og mer effektive i v?r kommunikasjon enn konkurrentene. Vi f?ler vi har funnet samarbeidspartnere som forst?r dette, og har rett innstilling til de utfordringene vi st?r overfor, sier markedssjef i Scandic Norge, Tine Birkeland.
Samspill, fokus og enhetlig kommunikasjon
Digitale kanaler er stadig viktigere for reisevante nordmenn, og naturlig nok et viktig satsningsomr?de ogs? for Scandic. Men samspillet mellom kanaler og virkemidler er minst like avgj?rende.
? Scandics konkurransekraft er avhengig av at alt vi gj?r styrker merkevaren og v?rt konkurransefortrinn. Derfor m? all kommunikasjon jobbe mot samme m?l. Det er en forutsetning for at vi skal lykkes fremover. Isobar, JCP Ignite, PR-operat?rene og RED har kompetanse som utfyller hverandre p? en god m?te, i tillegg til en metodikk og tiln?rming som muliggj?r et godt og tett samarbeid. Vi kommer ogs? til ? samarbeide mye med JCP Event, sier Birkeland.
Spennende fremtid
Scandic har iverksatt en betydelig offensiv p? det norske markedet, og har noen spennende ?r foran seg. Blant annet vil hotellkjeden ?pne flere nye, store hoteller i Norge. I tillegg lanserte nylig Scandic hotellkjeden HTL. Ett av Scandic sine viktigste m?l er ? posisjonere seg som den ledende innenfor kurs- og konferansemarkedet, i tillegg til ? styrke seg betraktelig innenfor fritidssegmentet.
? Scandic skal styrke sin posisjon og ta markedsandeler p? det norske hotellmarkedet. Vi har det som skal til for ? vinne kampen om kundene, og n? har vi ogs? samarbeidspartnere p? kommunikasjonssiden som har det som skal til for ? bidra til denne veksten, avslutter Axel Huus, Salgs- og Markedsdirekt?r i Scandic Hotels.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Tine Birkeland, Country marketing manager, Scandic Norge
Tlf. 922 11 936

Hver dag arbeider Scandics 7 500 medarbeidere mot ett eneste m?l ? at du skal trives. Som Nordens mest milj?vennlige hotellkjede har vi alltid fokus p? milj?, samfunnsansvar og tilgjengelighet. Scandic er Nordens st?rste hotellkjede med ca 160 hoteller i ?tte land og totalt 30 000 hotellrom og en omsetning p? ca 923 millioner euro. Vi vil v?re mer enn bare et hotell ? vi skal v?re et sted hvor mennesker m?tes, jobber og inspireres.

Authors

Related posts

Top