Ny pris til 7-Elevens ?Kaffekontroll?r?

Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsf?ring (INMA) har k?ret 7-Eleven-appen ?Kaffekontroll?ren? til vinner av reklamekonkurransen S?lvtaggen for mars i ?r.

? Internt har dette tatt helt av, og det er utrolig g?y at appen n? ogs? blir premiert med S?lvtaggen. Vi har kommet opp i over 22.000 anmeldelser, noe som ikke bare viser at vi har klart ? skape en vane hos de som bruker appen, men ogs? at det interne engasjementet og konkurransen mellom kioskene fortsetter. Vi retter en stor takk til byr?et DIST, sier en forn?yd markedssjef for 7-Eleven Jan Yngve Holen.

Modig kampanje
7-Eleven Norge mottok ogs? prisen ??rets Innovasjon? for samme kampanje, under en internasjonal samling for Reitan Convenience tidligere denne m?neden, fordi den involverer kundene p? en unik m?te.
? All heder til 7-Eleven som ble med p? en idé som inviterer hele Norge til ? bli Mystery Shoppers og dermed sette produktet sitt p? pr?ve. Du skal ha ganske mye selvtillit for ? si ja til det. Samtidig visste jo b?de vi og 7-Eleven at Caff? Rosso hadde langt h?yere kvalitet enn det mange trodde. Noe resultatene viser med all tydelighet, sa Eirik S?rensen, som sammen med Finn Knudsen, Petter Gulli og Eldar Skylstad har utviklet appen.
?vrige bidragsytere er Bespoke, Apphuset, Liquid Barcodes, Animasjonsdepartementet, Isobar og Notch.

Juryens begrunnelse

Kaffekontroll?ren gir forbrukerne mulighet til ? rangere kvaliteten p? hver eneste kopp kaffe p? sin lokale 7-Eleven, som takk f?r kontroll?rene hver femte kopp gratis. Informasjonen ble offentliggjort i appen, i kiosken og p? nettet i bannere og p? kampanjesider.
Juryen lar seg begeistre over denne smarte og gjennomf?rte kampanjen. Ikke bare ser alle flatene veldig bra ut, og bryter med det tradisjonelle, st?yende visuelle spr?ket man ofte ser i kategorien, men det er ogs? en rekke smarte drivere og forskjellige m?lsettinger som det leveres godt p?. Kundene f?r opplevelsen av at 7-Eleven er fokuserte p? ? holde god kvalitet p? sin kaffe og at de ?nsker tilbakemeldinger. Kundene blir ogs? presentert for en rekke argumenter og historier underveis som underst?tter dette. I tillegg er det inkorporert et “lojalitesprogram” med hver femte kopp gratis, som er passe diskré presentert som en “bel?nning” heller enn enda et klippekort for gratis kaffe.
Videre tror juryen at kampanjen har hatt god effekt ogs? internt hos 7-Eleven, b?de som initiativ for ? heve sin egen kvalitet, men ogs? rett og slett som en bevisstgj?ring p? rengj?ring, vedlikehold og salget av kaffe. Videre er det fint ? se en s?pass stor akt?r som 7-Eleven “innr?mme” utfordringer med ett av sine produkter. – ?rlighet varer kanskje ikke alltid lengst i all typer kommunikasjon, men dette er etter juryens mening ett slikt tilfelle, uttaler juryleder Christian Westerberg Thoresen, som gjorde midlertidig comeback som juryleder denne m?neden.
N?r i tillegg resultatene for kampanjen fremst?r som veldig gode, er det ikke mange feil ? finne. Nok et eksempel p? en rensk?ret og enkel idé som er forvaltet grundig og gjennomf?rt i forskjellige flater som spiller godt p? sine egne premisser, og som da samlet sett f?r en bred og sterk gjennomslagskraft.

Om S?lvtaggen
– S?lvtaggen er en norsk reklamekonkurranse for gode og kreative l?sninger p? Internett
– S?lvtaggen arrangeres av Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsf?ring (INMA), og deles ut av en jury hver m?ned.
– M?let for S?lvtaggen er ? fremme den gode ideen og kreative l?sninger for interaktive kampanjer for ? synliggj?re interaktiv reklame for bransjen og vise hvilke muligheter nettreklame kan gi.

Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel p? 15,6 prosent i Axfood og 6,1 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/K?benhavn.

Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 71 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti st?rste selskap.

Authors

Related posts

Top