Ny Nescafe Dolce Gusto fabrikk til glede for norske forbrukere

Tysklands forbundskansler, Angela Merkel og Nestles konsernsjef, Paul Bulcke var tilstede under markering av Nestles st?rste Europainvestering – ny Dolce Gusto fabrikk i Schwerin
Tyskland. Den nye fabrikken vil levere kaffekapser til Norge, resten av Norden,
Tyskland og det ?st-Europeiske markedet.
Vekst i Europa
– Til tross for vanskelige ?konomiske tider har vi tro p? Europas styrke, sa Nestles konsernsjef Paul Bulcke da f?rste sten for ? bygge den nye fabrikken ble lagt ned. Vi har tro p? at vekst er mulig, og derfor investerer vi 220 millioner EURO i ny moderne fabrikk med kvalifiserte medarbeidere. N?r fabrikken er ferdig vil den gi 450 nye arbeidsplasser. Investeringen er en de st?rste investeringene i Europa.
Les mer p? vedlagte link.

Nestlés historie i Norge g?r helt tilbake til 1898 med Viking melk. I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier ogs? virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Jede, Kaffeknappen, Hjem-is, Purina og Health Science.
V?rt m?l er ? produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 250 ansatte, og omsetter for 1,3 milliarder kroner (2010).
For oss p? Nestlé er Creating Shared Value (CSV) m?ten vi driver virksomhet p?. Creating Shared Value betyr at vi m? skape langsiktige felles verdier b?de for v?re aksjon?rer OG for lokalsamfunnene vi opererer i. Nestlé jobber med CSV innen omr?dene ern?ring, vann og jordbruksutvikling. I tillegg m? vi f?lge v?re forretningsprinsipper. Disse omfatter alt fra lokale lover og forskrifter til FNs Global Compact, ILOs konvensjoner samt internasjonalt regelverk.
Nestlé Norge inng?r i Nestlé SA som er verdens ledende n?ringsmiddelkonsern innen ern?ring, helse og velv?re.

Authors

Related posts

Top