Nordmenn er mindre p? kj?kkenet under fotball-VM.

Nettportalen for hjemlevert take away, JUST EAT, melder om en sterk ?kning i salget under de f?rste dagene av VM. Selskapet opplevde en salgs?kning p? over 30% allerede den f?rste VM-helgen. VM-sendinger med tett kampprogram gj?r at fotballglade nordmenn i st?rre grad foretrekker ? bestille mat levert p? d?ren, fremfor ? lage middagen selv. Samtidig opplever nettportalen at flere kunder velger ? bestille maten via mobil og nettbrett n? som VM p?g?r.

“Vanligvis betyr godt v?r og varme sommerkvelder en nedgang i ettersp?rselen etter take away levert p? d?ren, i forhold til i vinterhalv?ret. Folk griller og bruker mer tid ute i parker og p? stranden. Men under store fotballmesterskap p? TV, som n? under VM i Brasil, er det en markant ?kning i salgstallene. Det er ganske tydelig at nordmenn i st?rre grad prioriterer bort kj?kkenet n?r det er VM-fotball p? TV” sier Morten Sand som er daglig leder i selskapet.
JUST EAT Norge er et selskap i JUST EAT gruppen, som er en av Europas raskest voksende netthandelsbedrifter (TechCrunch Europe Top 100 Index). JUST EAT er den st?rste akt?ren innenfor online bestillingstjenester av take away, med nummer 1 posisjon i 12 av 13 land hvor tjenesten er tilgjengelig. I 2011 ble Just-Eat.no nominert som finalist til Innovasjonsprisen i Postens Netthandelpris i Norge.
JUST EAT Norge ble lansert i 2010 og ble raskt etablert som Norges ledende online takeaway markedsplass. I et samarbeid med over 250 restauranter i Norge, tilbyr tjenesten sultne nettkunder ? bestille pizza, sushi, indisk og annen tilgjengelig takeaway, levert p? d?ren. Som kunde betaler du p? nett, bestillingen vil i l?pet av sekunder sendes direkte til restauranten gjennom en elektronisk ordreterminal. Kundene ser live at restauranten aksepterer bestillingen og tidspunktet man ?nsker maten levert hjem.

Authors
Tags , ,

Related posts

Top