Matlaging

Nielsen tildeler ?rets Merkestyrkepris til Coca-Cola zero

(Oslo, 25.3.2014) Nielsen Merkestyrkepris for 2014 g?r til Coca-Cola zero. Det er 20. gang Nielsen deler ut denne prisen til merkevaren selskapet mener har prestert best foreg?ende ?r.
? En merkevares styrke m?les til syvende og sist p? hvordan merket presterer i markedet. Det er denne prestasjonen som ligger til grunn n?r Nielsen vurderer kandidatene. Et vellykket merke m? vise til vekst og ta andeler, og v?re med p? ? bygge verdi til sin kategori. Det er i kj?ps?yeblikket at styrken til et merke blir realisert, sier Ove Johannessen, juryleder hos Nielsen, om grunnlaget for Merkestyrkeprisen.
Ta de rette grepene
Coca-Cola zero sin vekst i et marked med sterk konkurranse er en del av begrunnelsen for prisen.
? Coca-Cola zero vinner ?rets pris p? grunn av deres positive utvikling over tid. Dette viser viktigheten av ? ha fokus p? merkevaren, og ? ta de rette grepene. 2013 har v?rt et godt ?r for Coca-Cola zero, hvor veksten har v?rt meget god og merket har tatt andeler i sterk konkurranse. I tillegg har de tilf?rt en verdiskaping til kategorien som g?r utover volumvekst. Fokuset som merket har f?tt er ogs? synlig gjennom ulike medieaktiviteter gjennom ?ret, fortsetter Ove Johannessen.
Bidratt til kategorivekst
Stein R?mmerud, kommunikasjonsdirekt?r i Coca-Cola Enterprises i Norge, setter stor pris p? utmerkelsen:
? Coca-Cola satser sterkt p? kalorifrie drikker, i 2013 gjennomf?rte vi blant annet v?r st?rste smakspr?vekampanje noensinne med kalorifrie Coca-Cola zero. Vi setter derfor spesielt stor pris p? denne anerkjennelsen, sier R?mmerud.
? Vi har sett en langvarig, positiv vekst for Coca-Cola zero, og den skj?t virkelig fart gjennom fjor?ret. I tillegg til at Coca-Cola zero ble den viktigste bidragsyteren til v?r egen volumvekst, bidro den ogs? til ?
bygge verdi ut over volum i selve kategorien ? i konkurranse med mange andre merkevarer. Den har ogs? bidratt til at kategorien som s?dan vokste gjennom fjor?ret, fortsetter R?mmerud, som kan fortelle at satsingen p? det kalorifrie segmentet fortsetter b?de i 2014 og tiden som kommer.

Om Coca-Cola Enterprises Norge
Oppskriften p? Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved ?rhundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola p? markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget p? L?renskog, like utenfor Oslo, markedsf?res og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, ogs? Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 700 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,5 milliarder kroner i 2012 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon eller v?r nettside om samfunnsansvar: http://cceansvar.no/

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy