Gastronomi

Nestlé st?tter Rosa sl?yfeaksjonen for ? bekjempe brystkreft

Brystkreftforskning i Norge trenger st?tte for deres viktige arbeid med tidlig diagnostisering, bedre behandling og ?kt overlevelsesevne. Derfor st?tter Nestlé FITNESS frokostblanding Kreftforeningens Oktoberkampanje, Rosa Sl?yfe, i ?r ogs? – og bruker digitale virkemidler for ? st?tte saken.
?Nestlé FITNESS er bekymret over at 1 av 12 norske kvinner f?r brystkreft i l?pet av livet – vi kjenner alle en eller flere som har f?tt denne alvorlige sykdommen. Vi trenger ? ?ke kunnskapen om
hvordan vi kan unng? brystkreft, sier Tone Kvarv, Nordisk markedssjef for Nestlé Frokostblandinger.
Nestlé Fitness bidrar med 250 000 kroner til Kreftforeningen, og h?per ? engasjere nordmenn til ? st?tte Kreftforeningen ved SMS aksjon, aktiviteter p? Nestlé FITNESS Facebook og p? pakningen til FITNESS frokostblandinger. Ved ? sende SMS ?Rosa? til 2380 st?tter du Kreftforeningen med 5 kr pr sms, og deltar i konkurransen for ? vinne Rosa refleksvest.
Nestlé Fitness er N?kkelhullsmerket og inneholder fullkorn og kostfiber som er anbefalt fra Kreftforeningen. Fysisk aktivitet er ogs? viktig for ? forebygge mot kreft, og Nestlé FITNESS deler daglig ut 20 Rosa refleksvester til de som sender deltar p? SMS konkurransen.
For mer informasjon, vennligst kontakt,
Tone Kvarv, Nordisk markedssjef for Nestlé frokostblandinger, Nestlé Norge
Tlf.: 48 07 58 58. E-post: [email protected]
Marianne Hardeng Aaberg, Kommunikasjonsjef Nestlé Norge
Tel.: 995 33 125. E-post: [email protected]
Nestlés historie i Norge g?r helt tilbake til 1898 med Viking melk. I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier ogs? virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Jede, Kaffeknappen, Hjem-is, Purina og Health Science.
V?rt m?l er ? produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 250 ansatte, og omsetter for 1,3 milliarder kroner (2010).
For oss p? Nestlé er Creating Shared Value (CSV) m?ten vi driver virksomhet p?. Creating Shared Value betyr at vi m? skape langsiktige felles verdier b?de for v?re aksjon?rer OG for lokalsamfunnene vi opererer i. Nestlé jobber med CSV innen omr?dene ern?ring, vann og jordbruksutvikling. I tillegg m? vi f?lge v?re forretningsprinsipper. Disse omfatter alt fra lokale lover og forskrifter til FNs Global Compact, ILOs konvensjoner samt internasjonalt regelverk.
Nestlé Norge inng?r i Nestlé SA som er verdens ledende n?ringsmiddelkonsern innen ern?ring, helse og velv?re.
Vedlagte filer
Word-dokument

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy