Nestlé lanserer program for sysselsetting av unge i Europa

I l?pet av de neste tre ?rene vil Nestlé tilby minst 20 000 arbeidsplasser for unge under 30 ?r i Europa.
Nestlés Sysselsettingsprogram for Unge i Europa omfatter b?de nye arbeidsplasser, samt tusenvis av l?rlingplasser og traineestillinger innen 2016.
Mer detaljer om sysselsettingsprogrammet vil bli kunngjort i september, men Nestlé oppfordrer ogs? andre europeiske leverand?rer til ? opprette arbeidsplasser, l?rlingplasser og traineestillinger til unge.
Muligheter til unge
?Europas ungdomsledighet kan ikke l?ses av myndigheter alene – n?ringslivet m? ogs? bidra?, sier Laurent Freixe, Nestlés visepresident og Europasjef.
“Vi er forpliktet til ? tilby et betydelig antall unge mennesker muligheten til ? l?re og utvikle seg innenfor v?rt selskap”.
“Disse nye mulighetene er et resultat av v?r vekst og investeringer i Europa,” la han til.
Investeringer i Europa
Til tross for Europas utfordrende ?konomiske forhold har Nestlé fortsatt vekst i Europa, og investerer i det europeiske markedet.
Nylige investeringer omfatter ny Nescafé Dolce Gusto fabrikk i den tyske byen Schwerin, utvidelse av Nestlé Professional Davigel fabrikk iNoyal-Pontivy, Frankrike og nye produksjonslinjer ved Nescafé Dolce Gusto fabrikk i Girona, Spania for ? doble kaffekapselproduksjonen.
Sysselsettingsprogrammet for Unge vil ha stillinger p? tvers av selskapets forretningsomr?der, og p? alle niv? i selskapet – fra fabrikkoperat?rer til salgsassistenter og business management.
Nestlé s?ker b?de dyktige unge mennesker med yrkesfaglig kompetanse, og nyutdannede
studenter som s?ker sin f?rste stilling etter universitetet.
Nestlé vil ogs? fortsette ? tilby stillinger til de med lang erfaring og m?te behovene til sine eldre arbeidstakere.
Som del av Sysselsettingsprogrammet for Unge vil de nyansatte bli del av en fadderordning og f? oppl?ring og karriereveiledning av kollegaene deres, for ? v?re bedre rustet til ? m?te det fremtidige jobbmarkedet.
“Vi vil at disse nye stillingene skal v?re f?rste steg p? jobbstigen i et selskap som alltid har
anerkjent den yngre generasjons energi, talent og viljestyrke,” sier Freixe.
Nestlés historie i Norge g?r helt tilbake til 1898 med Viking melk. I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier ogs? virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Jede, Kaffeknappen, Hjem-is, Purina og Health Science.
V?rt m?l er ? produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 250 ansatte, og omsetter for 1,3 milliarder kroner (2010).
For oss p? Nestlé er Creating Shared Value (CSV) m?ten vi driver virksomhet p?. Creating Shared Value betyr at vi m? skape langsiktige felles verdier b?de for v?re aksjon?rer OG for lokalsamfunnene vi opererer i. Nestlé jobber med CSV innen omr?dene ern?ring, vann og jordbruksutvikling. I tillegg m? vi f?lge v?re forretningsprinsipper. Disse omfatter alt fra lokale lover og forskrifter til FNs Global Compact, ILOs konvensjoner samt internasjonalt regelverk.
Nestlé Norge inng?r i Nestlé SA som er verdens ledende n?ringsmiddelkonsern innen ern?ring, helse og velv?re.

Authors

Related posts

Top