Nestle f?r flere selskap til ? ansette unge i Europa

Nestlé vil ha flere selskaper til ? ansette unge i Europa og lanserte alliansen ?Alliance for YOUth? for EU kommisjonens president José Manuel Barroso sammen med en rekke andre store selskaper som Google og Facebook den 24. juni.
Nestlé bygger videre p? suksessen med ?Nestlé Needs YOUth?, der selskapet i fjor h?st annonserte at deres bidrag til ? redusere ungdomsledigheten i Europa var ? ansette 20 000 unge innen utgangen av 2016 ? enten i form av fast jobb eller i trainee/l?rlingeplasser. Dette er det st?rste private initiativ av sin art i Europa.
Siden november 2013 har Nestlé ansatt n?r 5’000 unge under 30 ?r i Europa, og er dermed foran planen om ? n? 20’000 unge p? tre ?r. ?I Norge er vi heldige med lav ungdomsledighet, men Norge er endel av Europa s? vi kj?rer programmer i Norge ogs? blant annet for ? hjelpe unge studenter til ? bli beredt for arbeidslivet?, sier Adm.Dir. Fabrice Favero.
?Hvis norske virksomheter kan jobbe sammen for ? redusere ungdomsledighet og delta i Nestlés initiativ, n?r vi flere arbeidsledige unge mennesker, og kan sammen tilby de en jobb, l?rlingeplass eller annet. Det ville v?rt flott om flere norske selskaper knytter seg til programmet v?rt, slik at norsk n?ringsliv bidrar til ? redusere ungdomsledighet og derav bist? jobben som regjeringer og myndigheter i Europa allerede gj?r p? dette omr?det, sier Favero.
?Alliance for YOUth?-programmet vil mobilisere europeiske selskaper som vil bidra til ? redusere den alvorlige ungdomsledigheten i Europa. Ved lanseringen av ?Alliance for YOUth? i Lisboa 24.juni roste EU-kommisions president Barroso initiativet og p?pekte, at Nestlés prosjekt er s? stort at det virkelig kan flytte noe i kampen mot ungdomsledigheten.
Nestlés Europasjef sjef, Laurent Freixe, pekte og p? initiativets omfang ved lanseringen:
?Med mer enn 150 selskaper fra hele Europa bak initiativet ? og med mange flere som kommer i de kommende m?nedene ? er Nestlés ?Alliance for YOUth? det f?rste selskapsinitiativ p? tvers av Europas grenser i kampen mot ungdomsledigheten. Det er satt i gang en bevegelse for de unge som i dag st?r over for et meget utfordrende jobbmarked,? sa han.
Forel?pig er bl.a. disse selskaper med i Nestlés europeiske initiativ: Adecco, Axa, Cargill, CHEP, DS Smith, Facebook, Firmenich, Google, Nielsen, Publicis Groupe, Salesforce.com og Twitter.
Nestlés historie i Norge g?r helt tilbake til 1898 med Viking melk. I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier ogs? virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Jede, Kaffeknappen, Hjem-is, Purina og Health Science.
V?rt m?l er ? produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 250 ansatte, og omsetter for 1,3 milliarder kroner (2010).
For oss p? Nestlé er Creating Shared Value (CSV) m?ten vi driver virksomhet p?. Creating Shared Value betyr at vi m? skape langsiktige felles verdier b?de for v?re aksjon?rer OG for lokalsamfunnene vi opererer i. Nestlé jobber med CSV innen omr?dene ern?ring, vann og jordbruksutvikling. I tillegg m? vi f?lge v?re forretningsprinsipper. Disse omfatter alt fra lokale lover og forskrifter til FNs Global Compact, ILOs konvensjoner samt internasjonalt regelverk.
Nestlé Norge inng?r i Nestlé SA som er verdens ledende n?ringsmiddelkonsern innen ern?ring, helse og velv?re.

Authors

Related posts

Top