Nestle er med ? etablere Matbransjens faglige utvalg (MFU) – ny ordning vil stoppe markedsf?ring mot barn

Representanter for produsenter, handel og spisesteder presenterte i dag Matvarebransjens Faglige Utvalg (MFU) for Helseminister Jonas Gahr St?re. MFU er en ny ordning hvor en samlet n?ring har forpliktet seg til ? skjerme barn mot markedsf?ring av en rekke mat- og drikkevarer. Det er Annons?rforeningen (ANFO), NHO og Virke som st?r bak ordningen som vil tre i kraft etter sommeren.
I den nye ordningen forplikter n?ringen seg til ikke ? markedsf?re disse mat- og drikkevarene overfor barn under 13 ?r, og til ? vise aktsomhet i markedsf?ring overfor unge.
– Nestle har fra f?r egne retningslinjer for ? unng? markedsf?ring rettet mot barn, men st?tter bredt opp om Matbransjens faglige utvalg (MFU) i Norge, sier Fabrice Favero, Administrerende direkt?r i Nestle Norge.
Les mer i vedlagte lenke.
Nestlés historie i Norge g?r helt tilbake til 1898 med Viking melk. I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier ogs? virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Jede, Kaffeknappen, Hjem-is, Purina og Health Science.
V?rt m?l er ? produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 250 ansatte, og omsetter for 1,3 milliarder kroner (2010).
For oss p? Nestlé er Creating Shared Value (CSV) m?ten vi driver virksomhet p?. Creating Shared Value betyr at vi m? skape langsiktige felles verdier b?de for v?re aksjon?rer OG for lokalsamfunnene vi opererer i. Nestlé jobber med CSV innen omr?dene ern?ring, vann og jordbruksutvikling. I tillegg m? vi f?lge v?re forretningsprinsipper. Disse omfatter alt fra lokale lover og forskrifter til FNs Global Compact, ILOs konvensjoner samt internasjonalt regelverk.
Nestlé Norge inng?r i Nestlé SA som er verdens ledende n?ringsmiddelkonsern innen ern?ring, helse og velv?re.

Authors

Related posts

Top