Matlaging

Narvesen har servicehandelens mest lojale kunder

I g?r ble ?rets resultater fra forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelsh?yskolen BI offentliggjort. Nok en gang kommer Narvesen ut som Norges mest popul?re kiosk, med en tilfredshetsscore p? 72,8 og en lojalitetsscore p? 86,5.

– Vi synes det er kjempemoro at Narvesen kommer ut p? topp i ?r igjen. De som skal ha ?ren for denne tilbakemeldingen fra v?re kunder, er det de som m?ter dem hver dag i butikk – nemlig v?re mange dyktige kj?pmenn og medarbeidere. Vi er ogs? veldig stolte av at 7-Eleven klatrer p? listen i ?r, sier markedssjef for Narvesen, Stian Breivik.

Stadig mer lojale kunder
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelsh?yskolen BI har i snart 20 ?r m?lt tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Mer enn 7000 norske forbrukere har deltatt i ?rets unders?kelse, og fortalt hvor forn?yde de er med bedrifter de kj?per varer og tjenester fra. Innenfor Convenience tar Narvesen en klar f?rsteplass med 72,8 poeng, foran Deli de Luca med 68,4, 7-Eleven med 66 poeng og MIX med 65,8 p? tilfredshetsparameteret.
– Det er ogs? veldig hyggelig ? se at vi sk?rer betydelig h?yere p? lojalitet, med en ?kning i lojalitetsscoren p? 2,8 poeng fra fjor?ret til 86,5 poeng i ?r. Vi skal heller ikke lenger tilbake enn tre ?r f?r vi ikke var nummer én p? tilfredshet. N? ligger vi klart i tet, sier Breivik.

Om Norsk Kundebarometer
Flytoget har Norges mest forn?yde kunder for tredje ?r p? rad, og vant Kundetilfredshetsprisen 2014.
Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprosjekt ved Handelsh?yskolen BI som hvert ?r m?ler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene f?r muligheten til ? si hva de mener om bedrifter de kj?per varer og tjenester fra.
Norstat har p? oppdrag fra NKB spurt 7160 forbrukere om hvor forn?yd de er med bedrifter de er aktive kunder hos. Unders?kelsen omfatter til sammen 180 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privat?konomi, og gir svar p? hvor dyktige de er til ? tilfredsstille sine kunder. Norsk Kundebarometers 2014-m?ling baserer seg p? til sammen 19003 kundevurderinger p? forbrukermarkedet.

Se hele listen her:
http://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/resultater-2014/

For sp?rsm?l/?nske om intervju, kontakt:

Kommunikasjonsr?dgiver i Reitan Convenience, Ida H?vik
E-post: [email protected]
Tlf. +47 975 22 627

Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der:

REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel p? 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/K?benhavn.
Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti st?rste selskap.

Similar Posts