Dagligvareindustri

Narvesen har de mest tilfredse kundene innen servicehandel

I g?r ble ?rets unders?kelse fra forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelsh?yskolen BI lansert. Nok en gang viser Narvesen at de er Norges mest popul?re kiosk, med en tilfredshetsscore p? 73,3 og en lojalitetsscore p? 83,7.
– Det er klart dette er moro, og prisen skal kj?pmennene v?re og alle som jobber ute i butikkene ta all ?re for. Dette er kundene sin tilbakemelding om hva de synes. Dette bekrefter populariteten til Narvesen, og det er hyggelig ? se at vi egentlig drar litt i fra v?re konkurrenter. Det er vi stolte av, sier markedssjef for Narvesen, Stian Breivik.

Narvesen p? klar 1. plass innen kiosk
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelsh?yskolen BI har i mer enn femten ?r m?lt tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Flere enn 5.500 norske forbrukere har deltatt i ?rets unders?kelse, og fortalt hvor forn?yd de er med bedrifter de kj?per varer og tjenester fra. Innenfor Convenience tar Narvesen en klar f?rsteplass med 73,3 poeng, foran MIX med 69,8, Deli de Luca med 67,8 og 7-Eleven med 66 poeng p? tilfredshetsparameteret.
– Vi skal ikke lenger tilbake enn to ?r f?r vi ikke var nummer en p? tilfredshet. N? er vi et hestehode foran, og b?de 7-Eleven og vi ?ker, mens de andre faller. B?de n?r det gjelder tilfredshet og lojalitet vinner Narevsen innen servicehandel, s? dette er hyggelig, sier Breivik.

Om Norsk Kundebarometer
Flytoget har Norges aller mest forn?yde kunder, og vant Kundetilfredshetsprisen 2013.
Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprogram som gjennomf?res ved Handelsh?yskolen BI. NKB fokuserer p? relasjoner mellom kunder og leverand?rer. Basert p? en ?rlig datainnsamling foretatt blant norske husholdninger har NKB som m?lsetning ? v?re den m?lestokk som norske virksomheter benytter som: grunnlag for sammenligning med andre virksomheter grunnlag for sammenligning med andre bransjer grunnlag for sammenligning over tid utgangspunkt for egne og mer omfattende unders?kelser.
Norstat har p? oppdrag fra Norsk Kundebarometer ved BI spurt 5.539 forbrukere om hvor forn?yd de er med bedrifter de er aktive kunder hos. Unders?kelsen omfatter til sammen 186 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privat?konomi, og gir svar p? hvor dyktige de er til ? tilfredsstille sine kunder. Norsk Kundebarometers 2013-m?ling baserer seg p? til sammen 18605 kundevurderinger p? forbrukermarkedet.

Se hele listen her:
http://www.kundebarometer.com/index.php?content=nkbres2013&criteria=tilfredshet

Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel p? 15,6 prosent i Axfood og 6,1 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/K?benhavn.

Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 71 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti st?rste selskap.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy