Mills DA opplever stor matinteresse hos barnehagene

Mills DA st?tter Geitmyra matkultursenter sitt nyeste konsept ?Bedre mat i barnehagen ? sammen med barna?. Konseptet inneb?rer matkurs arrangert hos barnehager, og har blitt en stor suksess p? ?stlandet og ettersp?rselen ?ker. B?de ansatte og barn l?rer om gode og sunne matvaner, og 15 nye barnehager f?r bes?k denne h?sten.
Siden mars i ?r har matkultursenteret, som holder til p? Geitmyra g?rd i Oslo, hatt et omreisende kurs. Kurset heter ?Bedre mat i barnehagen ? sammen med barna?, og innholdet sier seg selv; barna skal spise god mat og de skal involveres i matlagingen. Kurset har blitt en stor suksess og barnehager i ?stlandsomr?det og ellers i landet har tatt kontakt fordi de ?nsker hjelp til ? bedre m?ltidsvanene i sine barnehager.
Mills DA ser p? samarbeidet som en sv?rt viktig brikke i arbeidet med ? spre kunnskap om kosthold og helse til befolkningen.
– Vi er opptatt av at barn og unge skal oppleve matglede, og ? f? i seg sunn og god n?ring. Geitmyra matkultursenter for barn er en flott samarbeidspartner, og sammen har vi muliggjort dette fantastiske prosjektet, som n? har blitt en stor suksess sier Anna Karlsen, Matfaglig sjef hos Mills DA.
Kurset er laget for ? kunne brukes i alle barnehager, b?de store og sm?, med mye eller lite kj?kkenplass og utstyr. Det har blitt avholdt p? kryss og tvers av ?stlandet og skal ut til minst 15 barnehager til i l?pet av h?stsesongen.
– Det viktigste er ikke om det er varm mat i barnehagen et visst antall dager i uken, men at barna f?r en opplevelse av hva mat faktisk er og at de er med p? ? lage den. For barn kan! Og de vil, sier kursansvarlig Julie ?yan.

Mills DA er en sterk og allsidig n?ringsmiddelbedrift som produserer og markedsf?rer ledende merkevarer som Vita hjertego`, Mills, Delikat, Soft Flora og Melange. Vi har ca. 450 ansatte og omsetningen i 2012 var p? 1,8 milliarder kroner.
Vedlagte filer

Authors

Related posts

Top