L?svektl?ft gir sm?godtsuksess

Sm?godtl?sningen som Nidar utviklet i fjor l?fter b?de forbrukeropplevelsen og l?svektsalget. N? h?per godterileverand?ren at flere butikkjeder vil f? ?ynene opp et l?ft i sm?godthylla.
Se det for deg: Det bugnende sm?godtstativet lyser mot deg, og du kan selv sette sammen din egen favorittmiks. Forventningsfull tar du en pose og begynner ? plukke akkurat de bitene du liker best.
?Sm?godt er den ultimate godteriopplevelsen. Alle sanseinntrykkene er viktig n?r man skal kj?pe sm?godt, og det er noen viktige suksesskriterier som m? v?re p? plass for at sm?godthylla skal friste, sier Nidars sm?godtsjef Morten Haug og r?per stikkordene:
?Godterihylla m? se velfylt ut, det m? se ferskt ut og det m? lukte s?tt og godt av godteri. L?svekt er selve kjernen i godteri og gir forbruker valgfrihet innen ulike smaker, former, farger og konsistenser, forteller han.
ICA l?ftet salget
L?svekt er en viktig kategori for butikkene. For ICA har lanseringen av Nidars sm?godt v?rt en stor suksess. Frem til i fjor v?r hadde kjeden tilbakegang p? sm?godt. Siden lanseringen av Nidars sm?godtpakke for ett ?r siden har butikkjeden hatt markedets desidert h?yeste vekst med 28 prosent.
?Etter lanseringen av Nidar Sm?godt er ICA og Nidar vekstvinneren innen l?svekt, fastsl?r kjedesalgssjef for ICA i Nidar, Knut Enoksen.
?Nidar setter som m?l ? ha det beste sm?godtsortimentet. Vi har h?ye krav til leveransen v?r, og skal ha markedets beste oppf?lging i butikk. Vi garanterer rene og fulle stativer og er n?ye med ? ha innovative eksponeringer, forteller kjedesalgssjefen.
Det er ingen enkel sak ? passere n?l?yet for ? f? en plass i en av sm?godthyllene i Nidars godtestativ. Godterileverand?ren stiller strenge krav til rullering.
?Bitene i Nidar Sm?godt er n?ye utvalgt. De m? v?re popul?re, de m? v?re lettspiste og det m? v?re enkelt ? umiddelbart skj?nne hva slags type godteribit det er, sier Haug og forteller at alle kriteriene m? p? plass for at en godteribit skal f? plass i Nidars sm?godtsortiment. I mai fornyes sortimentet, og fem nye, spennende varianter f?r plass i hylla.
?S? langt har Nidar bevist at vi har markedets mest attraktive sm?godtkonsept med lekent design og et godt og variert utvalg som fornyes jevnlig. Vi har dessuten markedets mest effektive sortiment. Det sikrer ferske produkter i hylla, noe vi vet er viktig for sm?godtsalget, avslutter Enoksen.
FAKTA:
L?svektmarkedet i Norge er p? 991 millioner, og utgj?r 11 prosent av godterimarkedet.
Satsingen p? Nidar Sm?godt omfatter 40 biter fordelt p? sjokolade, s?tt, surt og salt, alle fargekodet etter smak og presentert i nye, delikate stativ.
Etter at ICA byttet til Nidar Sm?godt har kjeden hatt markedets desidert h?yeste vekst med 28 %.
Nidar ble etablert i 1912 som en rent tr?ndersk bedrift. Siden den gang har Nidar utviklet seg til ? bli en ledende leverand?r av godterier i Norge.
Nidar har en stolt arv av gamle merkevarer; sjokolade og andre godterier som vi husker fra barndommen. Samtidig satser Nidar hele tiden p? fornyelse og utvikling av nye godterier. B?de utviklingen og produksjonen av Nidars godterier skjer ved fabrikken i Trondheim.

Authors

Related posts

Top