Lansering av applikasjonen “Wise Drinking”

Pernod Ricard har i dag lansert en gratis mobilapplikasjon for ? opplyse forbrukerne om ansvarlig alkoholkonsum. Denne lanseringen sammenfaller med den fjerde ?rlige Responsib’All Day, en dag der hele konsernets 19.000 ansatte bruker sin arbeidsdag p? ? gjennomf?re praktiske tiltak i 80 land over hele verden for ? bekjempe upassende og skadelig drikking.
Med denne nye applikasjonen vil brukerne v?re i stand til ? beregne antall enheter alkohol de konsumerer i sanntid. Applikasjonen er ogs? tilgjengelig p? norsk for b?de iPhone og Android. Applikasjone tar hensyn til type drikke som konsumeres (?l, vin, brennevin), volum og alkoholprosent samt brukerens kj?nn og vekt. Informasjonen lagres i inntil 4 uker slik at brukeren kan analysere sitt konsum over tid. Applikasjonen har ogs? et geo-lokaliseringssystem slik at programmet tilpasser seg gjeldende lokale lover og regler og inneholder informasjon om n?rmeste egnede transportmiddel for ? komme seg trygt hjem.
Dette programmet har blitt utviklet av byr?et Novedia .
For ? f? tilgang til programmet, g? til http://wise-drinking.com/
For Pernod Ricard er ansvarlig konsum av selskapets produkter i hjertet av deres CSR program. Konsernet mener at det er gjennom ? ?ke bevisstheten rundt risikoen for skadelig alkoholkonsum og gjennom aktiv utdanning at ansvarlig forbrukeratferd kan oppn?s.
Responsib’All Day er spydspissen av konsernets tiltak for ? fremme ansvarlig drikking. Dette arrangementet er basert p? en original tanke; ? gj?re alle Pernod Ricards 19.000 ansatte i 80 datterselskaper over hele verden til ambassad?rer for konsernets tiltak. Gjennom en hel dag vier alle konsernets ansatte seg til ? fremme ansvarlig konsum av alkohol gjennom et mangfold av lokale tiltak og aktiviteter verden over. De ansatte snakker med kunder, forhandlere og forbrukere om de fem forpliktelsene som er gjort av de 13 selskapene i vin-, brennevin- og ?l-sektoren siden oktober 2012 under ICAP * International Conference on Global Actions.
Disse forpliktelsene er:
1. Arbeide for ? redusere alkoholkonsumet blant mindre?rige
2. Arbeide for ? redusere promillekj?ring
3. Styrke og utvide reglene for god markedsf?ringspraksis av alkoholholdige produkter
4. For ? gi forbrukeren informasjon og utvikle ansvarlige produktinnovasjoner
5. ? videreutvikle samarbeidet med selskapets nettverk for ? redusere skadelig drikking
Som Pierre Pringuet, nestleder i styret og administrerende direkt?r i konsernet, sa , “Ansvarlig konsum av alkohol har alltid v?rt kjernen i v?rt samfunnsansvarsarbeid og noe vi er sv?rt opptatt av. Dette beviser vi nok en gang gjennom mobilisering av v?re 19 000 ansatte over hele verden i anledning denne fjerde Responsib’All Day. Det er gjennom direkte kontakt med hver enkelt forbruker og hver enkelt distribut?r at vi kan endre atferd p? lang sikt. Dette er en langvarig prosess som alle ledd i v?r industri m? arbeide med utrettelig. ”
Alex Ricard, nestleder i selskaper la til, “Pernod Ricard har v?rt i forkant av digital utvikling for sine merkevarer. Konsernet bruker n? sin kompetanse innenfor digital kommunikasjon p? ? lansere “Wise Drinking, ” den f?rste applikasjonen for ? ?ke konsumenters bevissthet rundt ansvarlig drikking! La oss anvende de kanalene som v?re forbrukere bruker hver dag for ? utdanne dem til ? nyte v?re produkter p? en ansvarlig m?te. ”

Pernod Ricard Norway er en av Norges ledende vin- og brennevinsimport?rer og er datterselskap av franske Pernod Ricard, en av verdens st?rste akt?rer p? vin og brennevin. Pernod Ricard har en sterk portef?je av kjente internasjonale premium merkevarer og opererer i over 70 land i verden.
Pernod Ricard Norway har kjente merkenavn som blant annet ABSOLUT, Havana Club, Jameson, Jacob?s Creek, Ballantine?s, Chivas Regal, Beefeater og Martell i sin portef?lje.

Authors

Related posts

Top