KYSS MER ? LEV LENGER!

Snart Valentines Day: KYSS MER ? LEV LENGER!
Ektepar som kysser hver dag, lever i snitt 5 ?r lenger, tjener i snitt 20-30 % mer, har f?rre trafikkulykker og f?rre sykefrav?rsdager* og en person som er 70 ?r har i gjennomsnitt kysset i 11.000 minutter**.
I 80 ?r har RFSU jobbet for at folk skal ha et godt liv der man gj?r sine egne valg. Vi oppfordrer Ola og Kari til ? bruke Valentines Day for ? gj?re seg selv og sin utk?rede ekstra lykkelig! Har du ingen partner s? gi deg selv litt ekstra oppmerksomhet hvis du ikke tar sjansen p? ? be ut
den du er interessert i, anbefaler RFSU og Carmex lipbalm.
*Kilde: Tysk unders?kelse, gjengitt i The Independent
**Kilde :Berlingste Tidene, The Kissing Site

Harde fakta om kyssing
Nesten én av to nordmenn kysser med partneren mange ganger hver dag eller daglig.
Selv om n?r halvparten av oss kysser daglig, kysser vi minst i Oslo og Akershus, S?r-?stlandet, Agder og Rogaland, og Hedmark og Oppland. De oppgir at de kysser noen prosent mindre enn de ivrigste i klassen.
P? landsbasis er det vestlendinger, tr?ndere og nordlendinger som er aller mest glad i ? kysse.
Vi kysser aller mest n?r vi er mellom 25 og 44 ?r. Og minst n?r vi er veldig unge, eller n?rmer oss besteforeldre-alder.
Kj?rlighet, velbehag, glede, lykke, lidenskap og sexlyst er alle f?lelser som respondentene forbinder med kyssing.
Uansett alder, f?ler mer enn ?n av to kj?rlighet n?r vi kysser.
Det er de unge som opplever st?rst lykkef?lelse n?r de kysser.
*Unders?kelse utf?rt av Respons Analyse 2012, for RFSU og Carmex Lip Balm.
Det perfekte kysset
Kyssing b?r v?re en god opplevelse. Derfor m? visse kriterier oppfylles for at kysset skal v?re godt. If?lge unders?kelsen b?r den du kysser ha myke lepper, god ?nde, og dere b?r ha kroppskontakt. For gruppen mellom 16 og 24 ?r er bl?te lepper og frisk ?nde viktigst. Har du derimot rundet 55, bryr du deg ikke s? mye om disse tingene lenger. Er du veldig glad i ? kysse, er sjansen for at du f?r kysse masse st?rst hvis du treffer en vestlending, tr?nder eller nordlending.*
*Unders?kelse utf?rt av Respons Analyse 2012, for RFSU og Carmex Lip Balm.
Om RFSU
RFSU er en ideell stiftelse, som i 80 ?r har drevet med opplysningsarbeid om sikker sex. Overskuddet ved salg av RFSUs produkter g?r til informasjons- og opplysningsarbeide b?de i Norge og internasjonalt.
? forandre og forbedre menneskers liv har v?rt RFSUs drivkraft siden starten i 1933. Hver gang du kj?per et RFSU-produkt bidrar du til fortsatt forandring av menneskers liv.
For ytterligere informasjon om stiftelsen og prosjektene, se www.rfsu.com / www.facebook.com/rfsunorge

Sidsel Kl?w, Markedsansvarlig RFSU Norge
Tlf 90 13 85 30
[email protected]
Midsona Norge AS, tidligere kjent som Midelfart Sonesson AS, distribuerer og markedsf?rer sterke merkevarer fra en rekke internasjonale og norske samarbeidspartnere, i tillegg til egeneide merkevarer.

Authors

Related posts

Top