Gastronomi

Kultreklame gj?r comeback

Na nanna nanna na nanna, na nanna nanna na nanna, na nanna nanna na nanna nanna na nanna nanna na nanna ?? etter 17 ?rs frav?r er den endelig tilbake.

De fleste vet hvilken reklamefilm det dreier seg om. Det de fleste ikke vet er at det er hele 17 ?r siden filmen rullet over skjermen, likevel er den fremdeles en av Norges mest kjente reklamefilmer.

Den syklende Brelettdama, som n?rmest har f?tt kultstatus, s? dagens lys i 1993. P? de tre-fire ?rene hun var ? se p? skjermen syklet hun seg nynnende inn i mange TV-titteres hjerter. S? inntrykk gjorde hun at fansen aldri har glemt henne.
?Jeg er overrasket over hvor mange som fremdeles snakker entusiastisk om noe som skjedde for s? lenge siden? sier Unni Winther i analysebyr?et S?trang og Winther.
S?trang og Winther har gjort et dypdykk for ? se p? hva det er med Brelettdamen som fenger tilhengerne i s? stor grad.
?Brelettdamen symboliserer et lett og bekymringsl?st liv, solskinnsdager og ferie. Filmen er koselig, gjennomgod og behagelig og forbindes med livet n?r det er lett ? leve? forteller Winther.
?Det er utrolig vanskelig ? f? til ? lage en film som b?de sl?r s? bra an og fortsetter ? holde seg s? popul?r i s? lang tid? forteller konsulent Yngve Holtberget i Try, reklamebyr?et som st?r bak den nye filmen.
?Da Brelettdama s? dagens lys skilte hun seg ut fra all annen reklame. Hun var ikke p? noen m?te p?trengende, i tillegg var det noe helt magisk med den fengende musikken? supplerer Yngve. De mange publikumslagde Brelettfilmene som er lagt ut p? YouTube er et tydelig bevis p? b?de sykkelens, melodiens og filmens appell.
Ann-Magritt Thune Aaland, sjef for Brelett, gleder seg til gjensyn p? skjermen.
?N?r jeg forteller at jeg jobber med Brelett er det mange som begynner ? nynne p? Brelettsangen og nevner b?de sykkelen og dama? forteller Thune Aaland. ?Brelettdamen skal derfor f? sykle seg inn igjen i de tusen hjem i lang tid fremover?.
?Det eneste vi skal gj?re annerledes er ? fortelle hvor den gode Brelett-smaken kommer fra? avslutter Thune Aaland. Brelettdamen kommer denne gangen syklende inn igjen med kilden til smaken, en ku, p? slep. Ja for det er kua, eller det beste fra melk og fl?te, som er ?rsaken til den karakteristiske Brelett-smaken.

Fjordland er en stor leverand?r av hverdagsmat og vi anser det som et samfunnsansvar at denne maten er s? sunn som mulig. P? v?re middager, for eksempel, tilstreber vi ? n? N?kkelhullskriteriene der det er mulig. Dette vil si mye gr?nnsaker, lite salt og fett.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy