Krokogrill som biter fra seg

60 eventyrlystne kj?pmenn skal sprette opp noen ekstra spennende p?lsepakker fra Leiv Vidar denne uken. For f?rste gang i Narvesens 120 ?r lange historie, st?r ekte krokodille p? menyen.

– Dette er utrolig spennende! Vi har testet ut flere utradisjonelle p?lsetyper i ?r, og responsen fra b?de kunder og kj?pmenn har v?rt utrolig god. Krokodille tror jeg det er ekstra mange som har gledet seg til ? smake p?, sier markedssjef for Narvesen, Stian Breivik.

Tidligere har Narvesens kunder kunnet smake p? bison, struts og villsvin, og n? har alts? turen kommet til krokodille. Fra 5. november vil krokogrillen v?re tilgjengelig i en begrenset periode, i 60 av Narvesens butikker over hele landet.

Farlig god nyhet

Krokodillekj?tt er en uvanlig ingrediens i norsk sammenheng, men Leiv Vidar har komponert en p?lse som b?r falle i smak hos de fleste. Anbefalt tilbeh?r er en spicy Tiger Claw-dressing med smak av ingef?r og chili.
– Selv om vi har brukt et utradisjonelt r?stoff, er p?lsa farlig god, og det er skikkelig bitt i tilbeh?ret. Kj?ttet kommer fra halefileten, som er den mest eksklusive delen av krokodillen, og vi har brukt mye tid p? ? utvikle oppskriften. Jeg er kjempeforn?yd med det ferdige produktet, sier markedssjef i Leiv Vidar, Asbj?rn Koller.

Krokodillekj?tt er lyst og m?rt, og inneholder mer protein og mindre fett enn for eksempel indrefilet av okse. For maksimal smak og saftighet inneholder p?lsa ogs? kj?tt fra svin og storfe, og den er krydret med mild paprika.

H?ye kvalitetskrav

Norske forbrukere er i ?kende grad opptatt av b?de kvalitet og smak, og Leiv Vidar har stilt strenge krav til produsent og leverand?r av de eksotiske kj?tt-typene. Krokodillekj?ttet kommer fra Zimbabwe, fra en av verdens ledende produsenter av spesielle kj?ttr?varer.

– Det er en klar sammenheng mellom smak og kvalitet, og hvordan produktet har blitt behandlet gjennom hele verdikjeden. Vi har derfor brukt mye tid p? ? finne samarbeidspartnere som oppfyller v?re strenge krav, og vi f?ler oss trygge p? at vi har funnet frem til de aller beste ? b?de n?r det gjelder etiske standarder, dyrevelferd og kvalitet p? selve r?varen, sier Asbj?rn Koller.

For mer informasjon og h?yoppl?selige produktbilder:
Narvesen
Markedssjef
Stian S?lvberg Breivik
Mobil: 908 39 526
[email protected]
Leiv Vidar AS
Markedssjef
Asbj?rn Koller
Mobil: 991 61 687
[email protected]

Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel p? 15,6 prosent i Axfood og 3,5 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/K?benhavn.
Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti st?rste selskap.

Authors

Related posts

Top