Kraftig vekst for kaviar

Den tradisjonsrike og velkjente norske kaviaren opplever kraftig vekst i kategorien p? bakgrunn av innovasjoner og linjeutvidelse. Markedsleder Mills ?ker sin andel med store tuber og flere varianter.
Det spises stadig mer kaviar i dette landet. I fjor ble det kj?pt nesten 700.000 flere kaviartuber sammenlignet med to ?r tidligere. Mills st?r for 97% av denne veksten.
-Vi ser at stadig flere foretrekker st?rre kaviartuber, som gir en indikasjon p? at forbruket ?ker.
Ferske tall viser at veksten fortsetter; kategorien g?r opp 3,4%, mens Mills vokser 4,6% i verdi. Mills har hittil i ?r en markedsandel p? 84,1%, noe som tilsvarer 3 prosent poeng fra de siste to ?rene, sier Cecilie Seim, produktsjef for Mills kaviar.
Mills har soleklare bestselgere og vokser p? originalkaviaren sin, samtidig som deres innovasjoner Mills mild r?kt og Mills ekstra r?kt bidrar med ?kt verdi og volum for kategorien.

Mills DA er en sterk og allsidig n?ringsmiddelbedrift som produserer og markedsf?rer ledende merkevarer som Vita hjertego`, Mills, Delikat, Soft Flora og Melange. Vi har ca. 450 ansatte og omsetningen i 2013 var p? 1,9 milliarder kroner.
Vedlagte filer

Authors

Related posts

Top