Mat

Klar for t?ffere konkurranse i dagligvaremarkedet

17-10-2014 08:59 Nestlé Norge - Det er ikke tvil om at konkurransen blant matvareleverand?rene blir t?ffere i ?rene som kommer, sier Fabrice Favero, administrende direkt?r for Nestlé Norge.

? Vi f?lger konsolideringen i det norske dagligvaremarkedet tett, og uansett hva konkurransemyndighetene m?tte lande p?, er det ikke tvil om at konkurransen blant matvareleverand?rene blir t?ffere i ?rene som kommer. N?r det er sagt, er vi klare for ? m?te denne konkurransen, sier Fabrice Favero, administrende direkt?r for Nestlé Norge om Coop Norges oppkj?p av ICAs norske virksomhet.
Favero forteller at Nestlé Norge kan vise til gode resultater s? langt i ?r. ? Markedet er t?ft, men b?de kaffe, sjokolade, kulinariske produkter fra Maggi, barnemat og frokostblandinger selger veldig godt. Samtidig har vi denne h?sten hatt fremgang i prosjektet ?Nestlé Alliance for YOUth?. Mer enn 200 selskaper har n? sluttet seg til samarbeidet for ? bekjempe arbeidsledighetskrisen i Europa, med et m?l om ? skape mer enn 100.000 jobbmuligheter for unge mennesker de neste ?rene, sier Favero.
Leverer i henhold til plan
Ogs? globalt gj?r Nestlé, verdens ledende ern?ring-, helse- og velv?reselskap, det solid, og kan vise til en organisk vekst p? 4,5 prosent hittil i ?r. I fremvoksende ?konomier er veksten p? hele 9,5 prosent. ? Til tross for et turbulent marked uten medvind gj?r vi det godt. Fokuset vi har p? ? levere i dag, bidrar til ? omforme og styrke morgendagens selskap. Vi har n? etablert ?Nestlé Business Excellence? for ? dra bedre nytte av st?rrelsen v?r og sikre at hvert enkelt Nestlé-kontor kan konsentrere seg om ? vokse i eget marked. Til tross for t?ff konkurranse ligger vi godt an i forhold til ? n? m?let v?rt om en organisk vekst p? fem prosent i ?r med forbedrede marginer, sier Paul Bulke, administrende direkt?r i Nestlé.
Omsetningen globalt endte p? 66,2 milliarder sveitserfranc, rundt 460 milliarder kroner.
For mer informasjon: http://www.nestle.com/media/pressreleases/allpressreleases/nine-month-sales-2014
Eller kontakt kommunikasjonssjef for Nestlé Norge:
Axel Heiberg-Andersen
Epost: [email protected]
Dir: +47 67 81 73 64 / Mob: +47 924 97 627

Nestlés historie i Norge g?r helt tilbake til 1898 med Viking melk. I dag selger Nestlé en rekke sterke merkevarer som NESCAFÉ, Nesquik, NESCAFÉ Dolce Gusto, Nestlé Barnemat, Smarties, Lion, After Eight, Maggi potetmos og buljong og frokostblandinger som Cheerios og Fitness. Nestlé eier ogs? virksomhetene Nespresso, Nestlé Professional, Jede, Kaffeknappen, Hjem-is, Purina og Health Science.
V?rt m?l er ? produsere kvalitetsprodukter som smaker godt og fremmer en sunn livsstil. I Nestlé Norge er vi ca. 250 ansatte, og omsetter for 1,3 milliarder kroner (2010).
For oss p? Nestlé er Creating Shared Value (CSV) m?ten vi driver virksomhet p?. Creating Shared Value betyr at vi m? skape langsiktige felles verdier b?de for v?re aksjon?rer OG for lokalsamfunnene vi opererer i. Nestlé jobber med CSV innen omr?dene ern?ring, vann og jordbruksutvikling. I tillegg m? vi f?lge v?re forretningsprinsipper. Disse omfatter alt fra lokale lover og forskrifter til FNs Global Compact, ILOs konvensjoner samt internasjonalt regelverk.
Nestlé Norge inng?r i Nestlé SA som er verdens ledende n?ringsmiddelkonsern innen ern?ring, helse og velv?re.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy