KIWIs nytt?rsoppfordring: Kj?p ikke mer enn du klarer ? spise!

I l?pet av 2014 kommer hver og en av oss til ? kaste 50 kilo mat. Store kvantumsrabatter p?virker kundene til ? kj?pe mer mat enn de kan spise, mener vi. En tredjedel av all mat som produseres g?r rett i s?pla. Med kampanjen ?1 for 1? maner KIWI til kamp mot matkasting.

– Man skal ikke kaste mat, det er en av v?re viktigste barnel?rdommer, sier KIWI-sjef Jan Paul Bj?rk?y.
-Matsvinn er en av dagligvarebransjens st?rste moralske utfordringer. Vi b?r ikke bruke kvantumstilbud til ? presse kundene til ? m?tte kj?pe mer enn det de trenger for ? f? en god deal.
I stedet for ? p?virke forbrukerne til ? kj?pe mer av en vare for ? f? bedre pris, senker KIWI n? prisene p? flere typiske ?3 for 2-varer? og andre varer du kj?per ofte.
Unders?kelser viser at folk flest er opptatt av ? redusere matkasting. I England har dagligvaregiganten Tesco kuttet ut tilbud som 3 for 2 fordi de mener det ?ker matsvinnet for forbrukerne. KIWI h?per kampanjen vil starte den samme debatten i Norge. ? kj?pe mer enn det man trenger er dumt ? b?de for helsa, lommeboka og milj?et.
Vi oppfordrer v?re konkurrenter til ? ta ansvar og kutte ut kvantumsrabatter p? mat. Dagligvarekjedene har et f?rsteansvar for ? hjelpe forbrukerne med ? f? ned matkastingen. La 2014 bli et ?r fritt for hamstringsrabatter!
For ytterligere informasjon, kontakt:
KIWI-sjef Jan Paul Bj?rk?y – telefon 900 59 322
Kommunikasjonsr?dgiver Kristine Aakvaag Arvin – telefon 988 44 830

KIWI er den yngste av lavpriskjedene. Det gir oss en utfordrerrolle som vi trives godt med og inneb?rer at vi m? t?rre ? gj?re ting som bidrar til ? skille oss ut fra konkurrentene v?re. Derfor er det mer enn bare gr?nnfargen som skiller KIWI fra de andre lavpriskjeder.

Authors
Tags

Related posts

Top