KIWI – Norges mest b?rekraftige dagligvarekjede

If?lge norske forbrukere er KIWI Norges fjerde mest b?rekraftige varemerke. Det viser Skandinavias st?rste bransjeunders?kelse om b?rekraftighet, Sustainable Brand Index?.24.000 kunder i fire land har sagt sin mening om 633 varemerker, og KIWI g?r inn p? en god fjerdeplass p? listen over de 140 norske varemerkene.
– Vi mener at de beste resultatene kommer n?r milj? og ?konomi g?r h?nd i h?nd, sier Jan Paul Bj?rk?y i KIWI.
– God drift gir oss mulighet til ? bidra til et mer b?rekraftig samfunn, sier han.
Lanseringen av ?Gr?nn parkering? f?yer seg inn i rekken av tiltak for ? bidra konstruktivt. KIWI har siden 2004 hatt en landsdekkende avtale med Kirkens Bymisjon og Frelsesarmeen. Der de har mulighet til det, henter de varer som er i ferd med ? g? ut p? dato og gir dem videre til mennesker som trenger dem. KIWI samarbeider ogs? med Matsentralen i Oslo, i tillegg til en rekke lokale organisasjoner. Internasjonalt st?tter kjeden UNICEF, og KIWI har siden 2010 bygget 15 skoler p? Madagaskar.
– Er det én kamp vi i KIWI skal vinne, s? er det kampen om ? gi kundene sunne matvarer til lavere priser. Vi var f?rst ute med frukt-og gr?ntgaranti, fulgte opp med momskutt p? frukt og gr?nt og ?kologiske matvarer, og fortsetter ? holde prisene nede, sier Bj?rk?y.
I 2014 kuttet Kiwi prisene p? flere typiske ?3 for 2?-varer, s? kundene skal slippe ? kj?pe mer enn de trenger for at det skal bli billig. Mediebyr?et Carat tester alle KIWIs kampanjer, og forteller at 1 for 1-kampanjen testet ?all time high? p? forbrukerne.
KIWI minipris er en av landets mest ekspansive dagligvarekjeder, og i 2013 ?pnet vi 33 nye butikker. Vi er Norges st?rste kjede i antall butikker, med over 600 butikker over hele landet. I 2013 hadde vi en samlet omsetning p? rundt 26 milliarder kroner. Kjedekonseptet er faste, lave priser og en kostnadseffektiv drift. KIWI minipris er med i NorgesGruppen, som er Norges st?rste dagligvaregruppering.

Authors

Related posts

Top