Kenneth Lorenzen (31) blir kjedeleder for 7-Eleven

En erfaren Narvesen-mann overtar stafettpinnen for en av Norges st?rste convenience-kjeder n?r regionsdirekt?r for 7-Eleven Norge, May Britt ?stby, blir regionsdirekt?r for REMA 1000 til sommeren.
– Dette gleder vi oss til. Kenneth har alltid levert sv?rt sterke resultater i Narvesen, har de riktige holdningene og verdiene, og kan v?re med ? videreutvikle konseptet 7-Eleven for oss. Det er ogs? flott ? jobbe i et selskap som byr p? interne muligheter for de som kan og vil, b?de p? tvers av selskap, landegrenser og fagomr?der, sier administrerende direkt?r for Reitan Convenience Norge, Mariette Kristenson.

10 ?rs erfaring fra Reitan-systemet
Kenneth Lorentzen har b?de v?rt kj?pmann, distrikts- og regionssjef i Reitan-systemet, men har ogs? utdanning innen markedsf?ring, ledelse og ?konomi. Akkurat n? er han i ferd med ? avslutte Master of Business Administration (MBA) ved Hult International Business School i Boston, et studie delvis finansiert av Reitan Convenience.
– For meg er dette en stor personlig utfordring, ettersom servicehandelsmarkedet er i nedadg?ende trend, og 7-Eleven er en av Norges st?rste kjeder i dette segmentet. Det ? f? lov til ? bidra til vekst, l?nnsomhet for kj?pmenn og kjede, samt bli kjent med 7-Eleven kulturen, er noe av det jeg gleder meg mest til. Ogs? h?per jeg at jeg gjennom erfaringen min fra Narvesen i mange ?r og utdanningen min b?de i Norge og n? senest i Boston, kan bidra inn til de flinke kj?pmennene og medarbeiderne i 7-Eleven, sier Kenneth Lorenzen.

Fokus p? gjennomf?ring
Kenneth er utdannet innen ?konomi og administrasjon fra Universitetet i Troms?, har markedsf?ring fra H?yskolen i Harstad, har Bachelor i ledelse fra BI Oslo, og er i ferd med ? avslutte en MBA fra Hult International Business School i Boston, USA. Han startet i Reitangruppen i 2004, som kj?pmann for en Narvesen-butikk i Harstad, og ble blant annet k?ret til ?rets Kj?pmann i 2006. I 2008 ble Kenneth distriktssjef for 28 Narvesen- og 7-Eleven butikker i Stavanger-omr?det, og gikk over i regionsdirekt?rstillingen for Narvesen S?r-Vest fra 2010 som han har hatt frem til videreutdanningen i USA.
– Kenneth hadde sv?rt h?y vekst i sine butikker som kj?pmann, og skapte ogs? meget god vekst i sitt distrikt. Til tross for enkelte perioder med nedgang i salget, leverte han og hans team en meget sterk bunnlinje i regionen, b?de for kj?pmenn og kjede. Dette tror vi kommer av b?de hans sterke engasjement, harde arbeid og fokuset p? gjennomf?ring i alle ledd, avslutter Mariette Kristenson.

For ytterligere informasjon eller ?nske om intervju:
Kenneth Lorenzen, [email protected], tlf. 1(617)818-0054
Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel p? 15,6 prosent i Axfood og 6,1 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/K?benhavn.

Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 71 milliarder kroner, sysselsetter 32.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti st?rste selskap.

Authors

Related posts

Top