I dag ?pner KIWI butikk nummer 600

Klokken 10 i formiddag ?pner KIWI-sjef Jan Paul Bj?rk?y og gründer Tor Kirkeng den nye KIWI-butikken p? Sokna i Buskerud.

I l?pet av 35 ?r har KIWI vokst fra ? v?re en liten akt?r i Buskerud, til ? bli en ambisi?s landsdekkende lavpriskjede. N?r butikken p? Sokna ?pner d?rene, er det til sammen 600 gr?nne KIWI-butikker i Norge. Men KIWI-sjefen lover fortsatt offensiv vekst.
– Vi skal fortsette ? utfordre. Vi skal vokse videre og vi skal kjempe hver dag for ? bli den billigste og mest bes?kte matkjeden i Norge. Det skal v?re kjapt, trygt og billig ? handle i v?re butikker, men vi skal samtidig satse p? sunnhet, sier KIWI-sjef Jan Paul Bj?rk?y.
Ved siden av ? ?pne helt nye butikker, lover Bj?rk?y ? satse p? eksisterende butikker. I ?rene som kommer skal det investeres for milliardbel?p i butikkmassen, blant annet ved at frukt- og gr?ntavdelingene skal bygges om og utvides. Det er liten tvil om at KIWI vil fortsette den vellykkede satsingen p? sunnhet.
– I fjor s? vi at 30 prosent av veksten i dagligvarebransjen kom som f?lge av ?kt salg av frukt og gr?nt. Vi skal s?rge for ytterligere vekst av frukt og gr?nt, lover Bj?rk?y.
For Kiwi har det helt siden ?pningen av den f?rste butikken p? Hokksund for 35 ?r siden v?rt en ambisjon ? utfordre de etablerte kjedene. En viktig ?rsak til at KIWI hver eneste ?r kaprer markedsandeler fra konkurrentene, er at kjeden har lansert en rekke banebrytende forbrukergarantier, som for eksempel holdbarhetsgarantien, frukt- og gr?ntgarantien, bleieavtalen og n?kkelhullskampanjen.

KIWI er den yngste av lavpriskjedene. Det gir oss en utfordrerrolle som vi trives godt med og inneb?rer at vi m? t?rre ? gj?re ting som bidrar til ? skille oss ut fra konkurrentene v?re. Derfor er det mer enn bare gr?nnfargen som skiller KIWI fra de andre lavpriskjeder.

Authors

Related posts

Top