H?ysesong for gavekort

Salget av gavekort i NorgesGruppens butikker mer enn tidobles i juleukene. Den siste uken f?r juleaften selges rundt 3.500 gavekort per dag.
– Gavekort blir stadig mer popul?rt, og utvalget ?ker ?r for ?r, i takt med ettersp?rselen. For noen ?r siden var gavekort ikke et tema ? i dag ser vi at det er en attraktiv del av sortimentet i butikk. N?r vi n? g?r inn i juleukene, g?r vi ogs? inn i den desiderte h?ysesongen for salg av gavekort i butikk, sier ansvarlig for gavekortene og markedssjef i NorgesGruppen, Kristian Klavenes.
– ?nsker seg gavekort til jul
Kiwi, Meny, Spar, Joker, Centra, Ultra og Jacob?s har selvf?lgelig gavekort til fri bruk i egen kjede. Disse er attraktive julepresanger for bedrifter, men stadig flere legger gavekort p? dagligvarer fra NorgesGruppen under juletreet hjemme. Alle de andre gavekortene, som for eksempel fra kjeder/tjenester som H&M, iTunes, Spotify, Billettservice, Clas Ohlson eller G-sport, tilbys n? fra femten leverand?rer i ulike val?rer. Gavekortet SpendOn Visa er en av toppselgerne og er ren erstatning til penger.
– Det kan rett og slett virke som nordmenn ?nsker seg gavekort til jul. Det er den perfekte julegaven til den som har alt, lett tilgjengelig i din dagligvarebutikk. Det er en enkel gave ? sende i posten, og det er et godt substitutt for penger eller en siste liten gave. I tillegg til privatmarkedet er dette ogs? et attraktivt tilbud til bedrifter som vil gi gaver til kunder og ansatte, sier Klavenes.
Oppadstigende kurve
At gavekort vil fortsette ? ?ke i popularitet i ?rene som kommer, har han sterk tro p?.
– Med den veksten vi har hatt til n?, tyder mye p? at kurven fortsetter ? stige. Vi opplever stor p?gang av bedrifter som ?nsker ? f? laget egne gavekort til salg i v?re butikker, sier Klavenes.
http://www.norgesgruppen.no/VI GIR DEG EN BEDRE HVERDAG

Authors
Top