Gulltagg til 7-Elevens ?Kaffekontroll?r?

7-Elevens kampanje ?Kaffekontroll?ren? stakk i g?r kveld av med den gjeve reklameprisen ?rets Gulltagg 2013 i kategorien Reputation.
– Kaffekontroll?ren har v?rt en braksuksess, b?de internt og overfor v?re kunder. Den har virkelig skapt engasjement, og vi blir ikke mindre stolte n?r kampanjen f?rst blir premiert med en S?lvtagg for mars, og n? med selveste Gulltaggen 2013. Det er en unik og god kampanje som er utviklet av et sv?rt dyktig team, og vi kunne ikke v?rt mer forn?yde, sier markedssjef for 7-Eleven Jan Yngve Holen.

T?ff konkurranse
?Kaffekontroll?ren? ble utropt som vinner i en av k?ringens fem hovedkategorier; Reputation. Kategorien skal bel?nne arbeider som bygger sympati og preferanse for ? gi avsenderen en tydelig posisjon, og gjerne styrke deres omd?mme. Blant konkurrentene var over 40 andre nominerte kampanjer, fra blant annet NorgesGruppen, Norwegian, IKEA og Statoil.
– Dette er utrolig g?y for b?de 7-Eleven og teamet bak appen, Eirik S?rensen, Finn Knudsen, Petter Gulli og Eldar Skylstad. Det var mange sterke konkurrenter i denne kategorien, men ?Kaffekontroll?ren? trakk det lengste str?et denne gangen. Vi retter en stor takk til utformere, kj?pmenn og medarbeidere, som har samhandlet om ? gj?re kampanjen suksessfull, sier Holen.
?vrige vinnere fra g?rsdagens k?ring er Rune Paulseth (?rets ?respris), Kaizervirus (Grand Prix, Activation, Attention og Relation), Geox Amphibiox (Information), Variable Brain Design (?rets S?lvtagg), og Forsbergs Skola (Student Work Award).

Fagsterk jury
Kaffekontroll?ren er en app som gir forbrukerne mulighet til ? rangere kvaliteten p? hver eneste kopp kaffe p? sin lokale 7-Eleven. Den har utl?st b?de internt engasjement og konkurranse mellom kioskene, og flere enn 22.000 kaffekunder har bidratt med sine rangeringer.
Juryen som utropte ?Kaffekontroll?ren? til vinner bestod av sjef for digital strategi i Phd China, Lars Bj?rge (juryleder), markedssjef i Easybring, Kei Toyomasu, markedsdirekt?r i Finn.no, Janne Jacobsen, daglig leder i iProspect, Magne Uppmann, byr?leder i Spre, Stian Lyberg, kreativ direkt?r og partner i Anorak, Jens Petter Aarhus, konsulent i Try/Apt, Linda Kling, kreativ direkt?r i Mediafront, Mathias Friis og kreativ leder og partner i Jimmy Royale, Anders Aakre.

Om Gulltaggen
Gulltaggen skal inspirere bransjen til ? lage digitale virkemidler som l?ser kommunikasjonsoppgaver p? en innovativ m?te ? slik at de skaper resultater og stolthet, b?de i Norge og resten av verden, og premierer de som er best til ? utnytte ulike digitale virkemidler.
Gulltaggen deles ut i fem hovedkategorier: Information, Attention, Reputation, Activation og Relation.
Det deles ogs? ut fire spesialpriser: Nordisk Studentarbeid, ?rets S?lvtagg, Gulltaggen ?respris og Grand Prix.

Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel p? 15,6 prosent i Axfood og 6,1 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/K?benhavn.

Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 71 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti st?rste selskap.

Authors

Related posts

Top