Konsumentsp?rsm?l

– En krokodille i lompe, takk!

Det er bedre ? spise en krokodille enn ? bli spist av en krokodille, mener Narvesen og Leiv Vidar, som n? lanserer Norges mest eksotiske p?lser. P?lser av krokodille, bison, struts og villsvin st?r p? menyen.

– Dette er p?lser av kj?tt-typer og med smaker som trolig vil v?re nye for de aller, aller fleste. Inspirasjonen er hentet fra spesialiteter og kj?ttslag fra mange ulike verdensdeler. Dette er et veldig spennende skritt for p?lsespesialisten Narvesen, og markerer at vi virkelig tar norske forbrukere p? alvor n?r det gjelder ? tilby variasjon og mangfold, sier markedssjef for Narvesen Stian Breivik.

De eksotiske p?lsene produseres kun i et begrenset omfang og vil v?re tilgjengelige i korte kampanjeperioder under tittelen ?P?lser fra hele verden?. F?rst ut er Bisonp?lse som vil ligge p? grillen i utvalgte Narvesen-butikker fra 18. juni.

Kj?tt til 450 kr kiloen
P?lser er nordmenns desiderte favoritt innenfor hurtigmat, og totalt spises det over 43.000 tonn per ?r – tilsvarende 115 p?lser per innbygger. Spesialp?lser utgj?r en stadig st?rre del av dette, i tr?d med at norske forbrukere stiller stadig h?yere krav til kvalitet, smak og kj?ttinnhold. De nye p?lsene inneholder 22 prosent mer kj?tt enn vanlige p?lser, og har et proteininnhold som er hele 25 prosent h?yere enn i en tradisjonell grillp?lse.
– Nye og spennende smaker gir variasjon og matglede for v?re kunder, og denne kampanjen er vi ekstra stolte av. Kj?ttet vi bruker er av ekstremt h?y kvalitet, og enkelte typer koster s? mye som 450
kroner kiloen. Men vi har bestemt oss for at en krokodillep?lse ikke skal koste mer enn en vanlig baconp?lse i Narvesen-kioskene, forteller Stian Breivik.

Frittg?ende dyr

I tillegg til ? fokusere p? smak, har Narvesen og Leiv Vidar stilt h?ye kravtil leverand?rene av de eksotiske kj?tt-typene. Blant annet er bisonp?lsene laget av kj?tt fra Carmen Creek Bison, en ranch der dyrene f?r g? fritt p? store omr?der, til de n?r sin naturlige slaktevekt ved 26 m?neder. Kj?ttet er av veldig god kvalitet, og inneholder mindre mettet fett enn annet storfekj?tt.
– Det har v?rt en utfordring ? f? tak i kj?tt i tilstrekkelig mengde og kvalitet, men jeg er sv?rt godt forn?yd med resultatet og er sikker p? at de spennende p?lsene blir godt mottatt av Narvesen sine kunder, sier markedssjef i Leiv Vidar Asbj?rn Koller.

For mer informasjon og h?yoppl?selige produktbilder:

Narvesen
Markedssjef Stian
S?lvberg Breivik
Mobil: 908 39 526
[email protected]

Leiv Vidar AS
Markedssjef
Asbj?rn Koller
Mobil: 991 61 687
[email protected]

Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel p? 15,6 prosent i Axfood og 3,5 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/K?benhavn. Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 71 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti st?rste selskap.

Similar Posts