Eksporterer verdier med stor suksess

Reitangruppens verdier blir i l?pet av ?ret skrevet i stein i syv europeiske land – bokstavelig talt. I dag avduket Odd og Magnus Reitan verdisteinen i Stockholm, til applaus fra flere hundre av sine svenske medarbeidere.
– Denne steinen er et symbol p? kjernen i alt det Reitangruppen st?r for, og det gleder meg enormt ? vite at vi i dag har h?ykompetente medarbeidere med sterke indre verdier i alle land vi er representert i, sa administrerende direkt?r for Reitan Convenience, Magnus Reitan, under avdukingen i Stockholm i dag.
Reitangruppen har hatt verdisteiner i Trondheim, Oslo og K?benhavn i flere ?r, og den nye verdisteinen er plassert utenfor servicekontoret til Reitan Convenience Sverige i Stockholm. En tilsvarende stein ble avduket i Latvia forrige uke, og over sommeren st?r Finland, Estland og Litauen for tur. M?let er ? ha en verdistein ved alle servicekontorene til Reitan Convenience i syv land.

Europas nest st?rste

Fra den spede begynnelsen til Odd Reitan, med én butikk og store ambisjoner, har det helnorske familiefirmaet vokst til et selskap med flere virksomheter i Norden og Baltikum. Med fjor?rets oppkj?p av over 1.000 kiosker i Finland, Estland og Litauen, ble datterselskapet Reitan Convenience Europas nest st?rste akt?r innen servicehandel. Reitan-verdiene er ledende for driften ogs? i utlandet.

– Reitangruppen med sine forretningsomr?der skal v?re et bunnsolid, verdidrevet selskap, og da er det naturlig ? markere dette med tydelige symboler ogs? utenfor Norges grenser. I sammenheng med verdisteinene oversettes v?r egen filosofibok til syv spr?k, og det holdes jevnlige filosofi- og verdikurs for v?re 34.000 kj?pmenn og medarbeidere. Verdiene skal ligge til grunn for alt vi sier og gj?r, uavhengig av hvor vi er, sier administrerende direkt?r i Reitan Convenience, Magnus Reitan.

Reitangruppens verdigrunnlagReitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Verdibasert lederskap er en del av Reitangruppens filosofi, og verdigrunnlagene er styrende for selskapets holdninger og adferd.

1. Vi rendyrker bedriftens forretningsid?
2. Vi holder h?y forretningsmoral
3. Vi skal v?re gjeldfri
4. Vi skal motivere til vinnerkultur
5. Vi tenker positivt og offensivt
6. Vi snakker med hverandre – ikke om hverandre
7. Kunden er v?r ?verste sjef
8. Vi vil ha det morsomt og l?nnsomt

Om Reitan Convenience

Reitan Convenience er med merkenavnene Narvesen, 7-Eleven, Pressbyr?n, R-kioski og Lietuvos Spauda markedsledende i samtlige syv land, og har til sammen 2.500 utsalgssteder i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Latvia. Litauen og Estland.

Totalt med forretningsomr?dene REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X og Reitan Eiendom, har Reitangruppen 4.000 utsalgssteder og sysselsetter 34.000 mennesker.

Bilde:

Fra venstre: Administrerende direkt?r i Reitan Convenience Sverige, Magnus Carlsson, administrerende direkt?r i Reitan Convenience, Magnus Reitan og colonialmajor Odd Reitan under avdukingen av verdisteinen i Stockholm onsdag.
Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen.
Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel p? 15,6 prosent i Axfood og 3,5 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/K?benhavn. Reitangruppens visjon er ? bli kjent
som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 71 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti st?rste selskap.

Authors

Related posts

Top