Det beste fra Norge: Lett synlig i Ultra

Spesialitet-merket viser vei til unike, norske smaksopplevelser. Matvarehuset Ultra er f?rst ute med ? synliggj?re kvalitetsmerket p? hyllekantene i sine butikker.
– Vi er opptatt av mangfold i butikkene v?re og ?nsker ? bidra til ? fremheve produkter med spesielle kvalitetsegenskaper. Ved ogs? ? merke hyllekantene, finner forbrukeren lettere fram til norske matskatter i hyllene, sier marketingsjef Hanne Cappelen i Ultra.
Totalt er ca. 200 produkter Spesialitet-merket. Ultra har regelmessig om lag 100 av disse i sortimentet sitt, noe matvarehuset er stolt av – og gladelig gj?r kundene oppmerksomme p?.
– Vi vet at de som handler hos oss setter stor pris p? utvalget og variasjonen. Ved siden av dette ?nsker vi ? fremst? som innovative og ? bidra til synliggj?ring av det mangfoldet som ligger i norsk matproduksjon, sier Cappelen.
Alle Spesialitet-merkede produkter har h?y kvalitet og sin s?regne smak og lokale historie. For ? f? lov ? bruke merket p? emballasjen, har produktet blitt bed?mt av et uavhengig fagutvalg med h?y matkompetanse. Det er stiftelsen Matmerk som forvalter merkeordningen, og ogs? de som har tatt initiativ til synliggj?ringen av kvalitetsmerket p? hyllekantene hos Ultra.
– Vi ?nsker ? gj?re det enklere for forbrukeren ? finne frem til unik, lokal norsk mat og drikke. Dette er produkter som ikke har store markedsbudsjetter til ? gj?re seg kjente, men som absolutt er verdt ? fremheve for kunden, sier Agneta Linden Moen, fagsjef for Spesialitet i Matmerk.
F?rst ut med Spesialitet-merking p? hyllekantene er Ultra Colosseum p? Majorstua i Oslo. I l?pet av oktober gjennomf?res merkingen i alle Ultra og Centra-butikker og p? Jacob?s.
– Vi ?nsker at alle i Norge skal bli kjent med disse “smakverdighetene” og da vil b?de tydelig merking p? emballasjen og i hyller og disker v?re gode virkemidler. M?let p? sikt er at alle butikker som har Spesialitet-merkede varer i sitt sortiment f?r tilsvarende merking, sier Moen.
Form?let med merkeordningen Spesialitet er ? bidra til st?rre mangfold og verdiskaping i norsk matproduksjon. Gjennom ? fremheve produkter med spesielle kvalitetsegenskaper skapes et st?rre matmangfold – og det bidrar til stolthet over kvaliteten og h?ndverket som ligger bak.
http://www.norgesgruppen.no/VI GIR DEG EN BEDRE HVERDAG

Authors
Top