Coca-Cola vil inspirere med ny kampanje ? ?nsker mennesker skal fokusere p? det som er bra i verden

Coca-Cola vil inspirere med ny kampanje ?
?nsker mennesker skal fokusere p? det som er bra i verden
(L?renskog, 23. desember 2013) I dag lanserer Coca-Cola en ny kampanje i Norge. Den setter s?kelyset p? optimisme, positivitet og h?p ? p? samme m?te som den har gjort i 70 andre land. ? Vi kan ikke forandre verden, men vi kan inspirere folk til ? tro p? en bedre morgendag, sier Karen Huffman i Coca-Cola Norge.
Under navnet “Reasons to believe” kommuniserer kampanjen troen p? at det er mer som er bra enn d?rlig i den verden vi lever i. Den oppfordrer mennesker til ? fokusere p? livets positive sider, og til ? huske at for hver negative ting vi m?ter i livet, vil det alltid v?re flere “grunner til ? tro” p? det positive. ?Reasons to believe? er forankret i Coca-Cola sin 127 ?r lange merkevarearv, der det alltid har v?rt et m?l ? skape ?yeblikk av lykkef?lelse gjennom kampanjene.
?Reasons to believe?-kampanjen best?r av en serie situasjoner som st?r i kontrast til hverandre ? negative mot positive. Disse blir en sterk p?minnelse om at selv om livet til tider kan v?re utfordrende, er det mye ? glede seg over. Budskapene i ?Reasons to believe? er utformet som f?lge av et kvalitativt analysearbeid i de landene kampanjen lanseres. Derfor er budskapene relevante i hvert enkelt marked, ogs? for publikum her i Norge.
? I 127 ?r har vi v?rt stolte av ? skape utfordrende og kreative markedsf?ringskampan-jer. “Reasons to believe” f?lger opp dette, sier Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.
? Denne kampanjen har allerede blitt en stor suksess i 70 land rundt om i verden, ved at den minner forbrukerne om viktigheten av glede og optimisme. Det er noe vi i Coca-Cola st?r for. Vi kan ikke forandre verden, men vi kan inspirere folk til ? tro p? en bedre morgendag, fortsetter Karen Huffman.
Kampanjen vil kj?res p? tvers av flere plattformer, inkludert TV, film i sosiale medier, m?lrettet utend?rskommunikasjon, samt en sterk aktivering i digitale og sosiale medier.
“Reasons to believe” f?yer seg inn i rekken av minneverdige kampanjer ? fra den ber?mte “Hill Top?-reklamen, med det tidl?se slagordet ?I?d Like to Buy the World a Coke?, til de magiske “Holidays Are Coming” og “Christmas Truck”-reklamene ? og blir med det en del av Coca-Cola sin historie med fokus p? optimisme og glede.
For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Per Hynne, assisterende kommunikasjonsdirekt?r CCEN, [email protected], 95 13 63 22

Om Coca-Cola Enterprises Norge
Oppskriften p? Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved ?rhundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola p? markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget p? L?renskog, like utenfor Oslo, markedsf?res og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, ogs? Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 700 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon eller v?r nettside om samfunnsansvar: http://cceansvar.no/

Authors

Related posts

Top