Coca-Cola selger stadig mer kaffe i et kaffet?rst Norge ? n? utvides satsingen p? Chaqwa

Coca-Cola selger stadig mer kaffe i et kaffet?rst Norge ? n? utvides satsingen p? Chaqwa
(L?renskog, 2. oktober) Chaqwa, Coca-Cola sitt eget kaffebrand, fortsetter ? vokse i Norge. Nye avtaler med store norske bedrifter og organisasjoner driver vekst. N? forsterker selskapet kaffesatsingen for ? ta enda st?rre deler av kaffemarkedet her i landet.
Tall fra Norsk Kaffeinformasjon viser at ni av ti voksne nordmenn drikker kaffe, og til sammen drikker vi 11,5 millioner kopper hver dag. I 2012 ble det drukket 4,2 mrd kopper kaffe i Norge, og over 50 prosent sier de drikker 1 til 2 kopper p? jobben hver dag.
? Vi nordmenn er i verdenstoppen n?r det gjelder kaffedrikking, og vi er opptatt av god kaffe. 40 prosent av kaffen drikker vi p? jobben; norske bedrifter vil derfor ha h?y tilgjengelighet til en god pris.
Veksten til Chaqwa viser at kaffen v?r m?ter alle forventningene til smak, tilgjengelighet og pris. N? har ledelsen i Coca-Cola Enterprises gitt klarsignal for ? utvide satsingen p? Chaqwa med b?de mennesker og utstyr, sier Tormod Halbakken, direkt?r for Chaqwa i Norge.
Chaqwa dobler salgsstyrken
? Den voldsomme utviklingen av kaffetilbudet p? norske arbeidsplasser skyldes blant annet den store veksten i antall kaffebarer. Nordmenns kaffevaner har endret seg, slik at det ogs? stilles st?rre krav til kaffen som drikkes p? arbeidsplassen. Chaqwa m? derfor levere h?y kvalitet i form av god smak i hver eneste kopp, og s?rge for at maskinene fungerer ? hele tiden. Derfor har vi en tett dialog med kaffeleverand?rene og produsentene av kaffemaskinene, og stiller Norges beste teknikere tilgjengelig for Chaqwa-kundene, fortsetter Halbakken.
Coca-Cola skal n? doble salgsstyrken i Chaqwa for ? kunne h?ndtere enda flere kunder.
? Vi har mange store og sm? kunder som alle krever god oppf?lging. I dag har vi totalt 4000 kaffemaskiner ute i markedet og v?re vekstambisjoner gj?r at vi n? m? doble salgsstyrken i l?pet av kort tid, avslutter Tormod Halbakken i Chaqwa.
Om Coca-Cola Enterprises Norge
Oppskriften p? Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved ?rhundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola p? markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget p? L?renskog, like utenfor Oslo, markedsf?res og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, ogs? Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 700 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon eller v?r nettside om samfunnsansvar: http://cceansvar.no/

Authors

Related posts

Top