Coca-Cola Enterprises vinner innovasjonspris for introduksjon av PlantBottle? i Norge

Coca-Cola Enterprises vinner innovasjonspris for introduksjon av PlantBottle? i Norge
L?renskog, 17. oktober 2013; Coca-Cola Enterprises Norge ble i dag tildelt Dagligvareleverand?renes Innovasjonspris 2013 for omlegging til PlantBottle? som er plantebaserte gjenvinningsflasker. Coca-Cola Enterprises har investert mer enn 600 millioner kroner i Norge det siste ?ret, og ny teknologi og nye flasker er en del av dette.
– Vi er sv?rt stolte over ? motta DLF sin Innovasjonspris 2013. Dette er nok en bekreftelse p? at styret til CCE tok riktig beslutning da de i fjor vedtok ? investere 600 millioner kroner i Norge og med det gjennomf?re selskapets st?rste investering noen gang i ett enkelt marked. Vi har allerede sett resultatene i form av solid vekst siden vi introduserte de nye flaskene tidligere i ?r, sier Stein R?mmerud, konserndirekt?r for kommunikasjon og samfunnskontakt i Coca-Cola Enterprises Norge.
– Med den nye teknologien kan vi drive produktinnovasjon p? en helt ny m?te ved ? introdusere nye flaskest?rrelser og v?re mye tydeligere p? merkevarebygging av hvert enkelt produkt, fortsetter R?mmerud.
Coca-Cola Enterprises har blant annet introdusert en ny flaskest?rrelse med 375ml Coca-Cola og Coca-Cola zero i 2013.
– Milj?gevinstene er betydelige ved at vi har redusert transporten av resirkulerte flasker betydelig, redusert vannforbruket da vi ikke lenger vasker gamle flasker, og PlantBottle best?r av opp til 22 prosent plantebasert materiale. Skal vi fortsette ? v?re verdens ledende leverand?r av alkoholfrie drikkevarer, m? vi v?re ledende p? innovasjon. PlantBottle?-prosjektet er et eksempel p? dette, avslutter R?mmerud
Tema for ?rets H?stm?te i DLF er nettopp “Merkevare og innovasjon”. DLF Innovasjonspris ble opprettet i 2007 for ? sette fokus p? produktutvikling og innovasjon blant merkevareleverand?rene.
?rets Jury besto av Lars Kristian Lindberg, kategori- og innkj?psdirekt?r i REMA 1000 Norge, Nina Veflen Olsen, seniorforsker ved NOFIMA, Bendik Samuelsen, f?rsteamanuensis ved Handelsh?yskolen BI og Helge Hasselg?rd administrerende direkt?r i DLF.

Om Coca-Cola Enterprises Norge
Oppskriften p? Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved ?rhundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola p? markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget p? L?renskog, like utenfor Oslo, markedsf?res og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, ogs? Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 700 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon eller v?r nettside om samfunnsansvar: http://cceansvar.no/

Authors

Related posts

Top