Bakers sertifisert etter mattrygghetsstandard

– Verifisering gjennom en ekstern og standardisert sertifiseringsordning forsterker arbeidet v?rt med mattrygghet og produktkvalitet, sier administrerende direkt?r i Bakers, ?ystein Halvorsen.

Bakers ble i desember 2013 sertifisert etter mattrygghetsstandarden ISO 22000:2005. En sertifisering etter ISO 22000:2005 betyr at selskapet har tilfredsstilt standardens krav.
Med tydelig kvalitetspolitikk har Bakers alltid satt mattrygghet h?yt p? agendaen.
– I en periode med mange store omstillingsprosjekter i Bakers, har vi parallellt gjennomf?rt et krevende sertifiseringsprosjekt. Det er mange dyktige folk i alle deler av organisasjonen, b?de ute p? v?re 11 bakerier og p? v?rt hovedkontor, som har s?rget for at Bakers n? er sertifisert. Jeg er stolt av det vi har prestert, og vil understreke at sertifiseringen ikke skal bli en hvilepute for oss. Vi har n? et inspirerende utgangspunkt for ? utvikle v?rt kvalitetsarbeid videre, sier ?ystein Halvorsen.
Etter en evalueringsprosess av ulike sertifiseringsordninger sommeren 2012, ble det besluttet ? implementere ISO 22000:2005 som Bakers sitt fremtidige kvalitetsstandard. Det Norske Veritas (DNV GL) ble valgt som sertifiseringsselskap. I desember ble denne delen av prosessen avsluttet med godkjente sertifikater.
Kvalitetsdirekt?r Inge Erlend N?sset i NorgesGruppen er godt forn?yd med hvordan Bakers har gjennomf?rt prosjektet.
– Det stilles h?ye krav til mattrygghet og produktkvalitet i alle selskaper innenfor NorgesGruppen, og ISO 22000 er plattformen vi skal bygge videre p? i utviklingen av v?r interne konsernstandard. Med denne sertifiseringsprosessen har Bakers et sterkt grunnlag for videreutvikling av produkt og kvalitet, sier N?sset.
Selskapet vil bli revidert ?rlig, og et kontinuerlig arbeid med ? oppfylle standardens krav mht. kvalitet og mattrygghet, er derfor n?dvendig. P? den m?ten sikres det at produkter er helsemessig trygge og oppfyller krav fra kunder og myndigheter.

For mer informasjon om Bakers, g? til www.bakers.no
Kontaktperson: Wibecke ?deg?rd Johansen, Kvalitetssjef, Tlf. + 47 22 97 44 50

http://www.norgesgruppen.no/VI GIR DEG EN BEDRE HVERDAG

Authors
Tags

Related posts

Top