?pner flaggskip i Bogstadveien

I nyoppusset butikk, med stor salgsflate og det aller nyeste innen fersk mat, kvalitetskaffe og frozen yogurt, var det i g?r offisiell ?pning av 7-Elevens nye flaggskip i Oslo. Lokalene i Bogstadveien 45 rommer hele 130 kvadratmeter, med alt en toppmoderne conveniencebutikk for folk i farten skal inneholde.

– Vi er kjempeglade for ? kunne ?pne d?rene til v?r flotteste butikk noensinne. Den har en av Oslos beste beliggenheter, og lokalet i seg selv er helt fantastisk. Her kommer virkelig v?rt fokus p? kvalitet innen mat og drikke til sin rett. Vi er veldig glade for ? kunne ?nske kundene velkommen inn i fremtidens 7-Eleven, sier administrerende direkt?r i Reitan Convenience Norge, Mariette Kristenson.

Historisk satsning p? mat og drikke
Butikken i Bogstadveien er utstyrt med det nye 7-Eleven-konseptet, som er en av kjedens st?rste satsninger hittil. Alle nye butikker, og flere eksisterende butikker, f?r n? ny planl?sning og plassering av produkter, mer fokus p? fersk mat, fersk kaffe og kald drikke, og spesialtilpassede m?ltidsl?sninger som frokost og mellomm?ltider. 7-Eleven Bogstadveien er ogs? utstyrt med kjedens nye frozen yogurt-konsept.
– Dette er utrolig g?y. Jeg har f?tt god hjelp fra flinke kolleger, ansatte og andre velvillige hjelpere, og det er en fantastisk f?lelse at butikken n? er ferdig bygget, vareplassert og klar for ?pning. Jeg tror dette blir kjempebra, og gleder meg til ? servere frozen yogurt, ferske bakevarer, frokost og mye annet godt til sultne kunder, sier kj?pmann Ole Martin J?rgensen.

50 prosent ?kning for sunne alternativer
Pilotbutikken for det nye konseptet, 7-Eleven Byporten i Oslo, og har kunnet vise til formidabel vekst innen flere kategorier. Etter omprofileringen ?kte salget av kaffe med 18 prosent, meieriprodukter med 24 prosent, vann med 30 prosent, og baguetter og salater med hele 50 prosent. Totalt ?kte varesalget med over 15 prosent.
– Vi tror dette konseptet vil bli sv?rt viktig for 7-Eleven. Convenience-trenden er p? fremmarsj, og kundene ?nsker seg i stadig st?rre grad b?de bekvemmelighet og kvalitet. Vi skal fortsette ? jobbe med ? utvikle dette fremover, sier Mariette Kristenson.
Reitan Convenience planlegger flere nyetableringer p? sentrale beliggenheter i 2014, og i l?pet av februar ?pnes ogs? en ny 7-Eleven p? Nasjonalteateret stasjon.

Bilde: F.v. Distriktsjef J?rn Einar Pedersen, kj?pmann Ole Martin J?rgensen og kjedeleder Kenneth Lorentzen.
Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der:
REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel p? 15,6 prosent i
Axfood. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er
Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan
Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i
Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/K?benhavn.

Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap.
Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder
kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med
dette blant Norges ti st?rste selskap.

Authors

Related posts

Top