Matlaging

7-Eleven Norge tildelt internasjonal pris for beste mat

7-Eleven Norge ble tildelt prisen Global Excellence Award for beste matprogram, under en samling for amerikanske 7-Eleven Inc. i Las Vegas fredag. 7-Eleven Danmark mottok pris for beste mystery shopper-resultater i verden.

– Det er klart vi er stolte av, og glade for ? motta pris for b?de beste matprogram og beste mystery shopper. Vi jobber hardt med ? utvikle v?rt tilbud innen mat og drikke, heve butikkstandard, og s?rge for at kundene trives hos oss. Det er veldig g?y at vi utmerker oss i toppen for 7-Eleven internasjonalt. Det er det f?rst og fremst v?re mange flinke kj?pmenn og selgere som skal ha ?ren for, sier administrerende direkt?r for Reitan Convenience, Magnus Reitan.

Satser tungt p? mat og drikke
Reitan Convenience eier og driver 7-Eleven i Norge, Danmark og Sverige, i tillegg til markedsledende convenience-konsepter i Baltikum og Finland. I alle syv land satses det tungt p? fersk mat, fersk kaffe og kald drikke. Det norske matprogrammet gikk helt til topps i fredagens utdeling av Global Excellence Award, til applaus fra 5.400 deltakere p? 7-Eleven Inc.-samlingen i Las Vegas.
– Vi tror at n?kkelen til ? lykkes i et stadig mer utfordrende marked, er ? f?lge med p? de store trendene og lytte til kundenes ?nsker. Vi opplever at b?de kvalitet og variasjon innen mat blir stadig viktigere for folk flest, inkludert sunnere alternativer til mat og drikke i farta. Dette er kategorier som vokser voldsomt hos oss, og som vi vil fortsette ? satse p? fremover, b?de i Norge og de andre markedene vi opererer i, sier Magnus Reitan.

Danmark best i verden p? kundeservice og butikkstandard
I desember i fjor ble det kjent at 7-Eleven i Danmark kom best ut i en omfattende, internasjonal mystery shopper-unders?kelse, utf?rt av 7-Eleven Inc. Unders?kelsen m?ler fem kjernepunkter: kundeservice, renhold, kvalitet, utvalg og ?value?. Den gjennomf?res i alle land der 7-Eleven har virksomhet. Landsjef Jesper ?stergaard mottok fredag prisen p? vegne av Reitan Convenience Danmark.
– Jeg er veldig stolt over det teamet i Reitan Convenience Danmark har f?tt til. De har ligget p? topp i denne unders?kelsen siden starten i 2012, og de jobber hele tiden med ? utvikle nye produkter, l?sninger og tjenester i tr?d med det kundene ettersp?r. De gj?r veldig mye bra, og det er mange spennende prosjekter p? trappene fremover, sier Magnus Reitan.

Les mer om 7-Eleven Inc.: www.corp.7-eleven.com

Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der:
REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel p? 15,6 prosent i
Axfood. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er
Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan
Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i
Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/K?benhavn.

Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap.
Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder
kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med
dette blant Norges ti st?rste selskap.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy