7-Eleven lanserer selvbetjent frozen yogurt-konsept

Som f?rste butikk i Norge kan 7-Eleven Munkegata i Trondheim by p? en av kjedens st?rste smakssatsninger i 2014: et selvbetjent frozen yogurt-konsept med over 50 typer topping. I g?r ?pnet den nyoppussede butikken d?rene for nysgjerrige kunder.

– Dette er kjempespennende! 7-Eleven satser sterkt p? kvalitet innen mat og drikke, og med dette konseptet kan vi tilby kundene en helt ny smaksopplevelse. De tapper sin frozen yogurt selv, med den smaken og st?rrelsen de ?nsker. De kan ogs? velge fra en hel vegg med toppinger, som b?r, n?tter, sm?godt, sauser og str?ssel. Tilbakemeldingene i dag har v?rt fantastiske, og vi er veldig forn?yde med konseptet, sier kjedeleder for 7-Eleven, Kenneth Lorentzen.

Rulles ut i flere butikker
Det nye frozen yogurt-konseptet hadde sin Norgespremiere i Trondheim i g?r. I dag er det ny?pnede 7-Eleven i Bogstadveien som st?r for tur. Deretter lanseres det p? Nasjonalteateret Stasjon i februar og Olav Ryes Plass i mars. Alle butikkene har gjennomg?tt en totalrenovering, for ? sette mer fokus p? fersk mat, fersk kaffe og kald drikke.
– Reitan Convenience bygger om stadig flere av sine butikker, for ? m?te kundenes ?nsker om h?yere kvalitet og variasjon. Dette inneb?rer blant annet masse ny og spennende mat, og spesialtilpassede m?ltidsl?sninger som sunnere mellomm?ltider og frokost. Dette er kategorier som vokser voldsomt hos oss, og som vi vil fortsette ? satse p? fremover, sier Kenneth Lorentzen.

B?de dessert og sunt mellomm?ltid
7-Elevens frozen yogurt inneholder kun 1,4 prosent fett. I tillegg inneholder den blant annet bakteriene Lactobacillus acidophilus og Lactobacillus thermophilus, som er gode for ford?yelsen. Med det nye konseptet kan kundene velge om de ?nsker ? kose seg med en real dessert, eller komponere et sunt mellomm?ltid.
– Vi skal tilby b?de kosemat og sunnere alternativer i v?re butikker. Derfor har vi valgt ? inkludere n?tter og b?r i toppingutvalget. Her finnes det noe for enhver smak, sier Kenneth Lorentzen.

Bilde: Kjedeleder i 7-Eleven, Kenneth Lorentzen, og kj?pmann ved 7-Eleven Munkegata i Trondheim, H?vard Albrigtsen Hansen, var sv?rt forn?yde med lanseringen av det nye frozen yoghurt-konseptet i g?r.

Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der:
REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel p? 15,6 prosent i
Axfood. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er
Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan
Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i
Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/K?benhavn.

Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap.
Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder
kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med
dette blant Norges ti st?rste selskap.

Authors

Related posts

Top